• شناسه خبر : 59195
  • تاریخ انتشار : 17 آبان 1400 - 01:06

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: ۲ ایرلاین استان اردبیل در مرحله اخذ مجوز از شورای عالی هواپیمایی هستند تا فعالیتشان را با خرید هواپیما و سایر تجهیزات آغاز کنند.

هواپیمای فرودگاه

محمد قصابی ۱۷ آبان در جلسه بررسی آخرین وضعیت بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل اظهار کرد: فرودگاه اردبیل با برقراری ۶۰ پرواز هفتگی به مقصد تهران، مشهد و اهواز سعی دارد تا خدمات هوایی خود را در مسیرهای مختلف به ویژه جنوب کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و آذربایجان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در ۷ ماهه امسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار مسافر هوایی در این پروازها جابجا شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل در ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: به رغم قرارداد ۱۵ ماهه بهسازی باند اصلی به تأخیر افتاده اما برای اولین بار تلاشمان بر این است تا باند اصلی را با آسفالت پلیمری مهیای پروازهای داخلی و خارجی کنیم و امیدواریم با خرید سیستم کمک ناوبری، نصب روشنایی و دستگاه‌ آیلس کت ۲ بتوانیم بهترین خدمات را در فرودگاه اردبیل انجام دهیم.

قصابی افزود: همه این تجهیزات به صورت بومی خریداری می‌شود و شرکت سازنده قول داده تا آخر آذرماه به تعهد خود عمل کرده و امکان نصب این تجهیزات فراهم بیاید تا در آذرماه باند اصلی فرودگاه به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امکان رفع ابطال و تأخیر صد درصدی فرودگاه اردبیل وجود ندارد اما با نصب تجهیزات و امکانات جدید تا ۶۰ درصد از کنسلی پروازها کاسته خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up