• شناسه خبر : 59253
  • تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 01:13

ئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین از نظر تناژ و تنوع محصول معدنی از جمله سنگ لاشه و سنگ آهک مقام اول را در استخراخ مواد معدنی در استان دارد.

معدن شن و ماسه

عظیم دشتی اظهار کرد: شهرستان نمین از عناصر و معادن غنی برخوردار است و سعی داریم در راستای استخراج عرضه مواد معدنی از خام فروشی جلوگیری کنیم تا با فرآوری و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی ارزش افزوده ایجاد شود.

وی به صادرات محصولات معدنی شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: معدن عقیق که بزرگترین معدن جهان از لحاظ ذخایر توده‌ای و رگ‌های معدنی است در شهرستان نمین قرار دارد و جز نوادر طبیعی کشور محسوب می‌شود عقیق استخراجی این معدن توسط خود معدن کار فرآوری و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین در ادامه تصریح کرد: ۳۸ مورد از ۵۱ معدن ثبت شده در شهرستان نمین فعال هستند که ۲۰۰ نفر اشتغال اسمی دارند و ۹۰ درصد آن بومی و از شهرستان نمین جذب شده است.

وی ادامه داد: معدن یک ثروت ملی است و برای رفع نیازهای مملکت باید برداشت در چارچوب قانون انجام شود و بعد از اتمام برداشت برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی بازسازی انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up