• شناسه خبر : 60108
  • تاریخ انتشار : 11 آذر 1400 - 08:34

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت: بارش برف همراه با کولاک در جاده های منطقه ادامه داشته و به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

برف روبی

در اردبیل بارش‌ها ابتدا به صورت باران بوده و از ظهر تبدیل به برف شده و بارش به صورت پراکنده همچنان در جریان است.

جاده‌های استان نیز روز پنجشنبه شاهد بارش برف و کولاک بوده و راهداران در حال برفروبی سطح جاده‌ها هستند.

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت: بارش برف همراه با کولاک در جاده های منطقه ادامه داشته و به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

سرهنگ نجات حمزه افزود: به علت بارش برف و کولاک شدید بیشتر راه‌های منطقه بویژه محورهای منتهی به استان گیلان برفی و لغزنده بوده و برای پیشگیری از هرگونه حوادث رانندگی رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان در مسیر جاده‌ خلخال – اسالم بویژه گردنه سخت‌گذر الماس، استفاده از زنجیرچرخ و رعایت کامل مقررات برای رانندگان عبوری از این راه ضروری است.

به گفته فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان، اطمینان از سلامت فنی خودرو، سلامت برف پاک کن ها، نداشتن اشکال در سیستم گرمایشی‌، همراه داشتن زنجیرچرخ، لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو، داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در راه‌های لغزنده به همه رانندگان توصیه می‌شود.

معروف خسروی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: با وجود بارش برف سنگین در منطقه که ارتفاع آن در برخی از مناطق کوهستانی به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسیده است به جز راه خلخال به پونل تمام راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

غلامرضا گلمرادی، رئیس اداره هواشناسی خلخال هم از بارش بیش از ۱۶ میلیمتر برف و باران در سطح این شهر خبر داد و گفت: بارندگی برف تا پیش از ظهر فردا ادامه داشته و با فروکش کردن آن

از ظهر روز جمعه دمای هوا کاهش یافته و افت دما به چندین درجه منفی صفر خواهد رسید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up