• شناسه خبر : 60126
  • تاریخ انتشار : 12 آذر 1400 - 05:16

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل طرح‌ های توسعه بزرگراهی در این استان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سعی بر این است این اعتبارات از منابع مختلف ملی و توازن تامین شود.

محبوب حیدری

 

محبوب حیدری در بازدید از جاده اردبیل – مشگین‌ شهر افزود: هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌ های اصلی احداث می‌ شود.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون ۹ پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست افزود: این پروژه‌ ها بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌ برداری خواهند رسید.

حیدری درباره پروژه بزرگراهی اردبیل – مشگین‌ شهر افزود: از ۱۸ کیلومتر این جاده ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش می‌ شود به سرعت و با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیر سازی و آسفالت‌ ریزی انجام و این محور پرتردد و حادثه‌ خیز به مسیر ترددی ایمن تبدیل شود.

وی بیان کرد: در سه ماه اخیر قرارگاه خاتم‌ الانبیاء و مؤسسه عاشورا به عنوان پیمانکار این پروژه در روند اجرایی بزرگراه اردبیل – مشگین‌ شهر فعالیت خوبی داشتند و با سرعت بیشتری این پروژه در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عمده مشکل در تکمیل این مسیر اجرا نشدن ۱۰ دستگاه پل شامل هشت دستگاه پل روگذر و زیرگذر و ۲ دستگاه پل دره‌ ای است که باید به سرعت عملیاتی شود.

وی ادامه داد: پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران مانع از احداث این پل‌ ها شده و امید است با تأمین اعتبار از منابع ملی و سفر رئیس جمهوری تکمیل این پل‌ ها عملیاتی شود.

حیدری میزان مطالبات پیمانکاران را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و تلاش ما براین است ابن مطالبات بزودی پرداخت شود.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بزرگراه اردبیل-مشگین شهر افزود: از محل ردیف ملی برای مسیر اردبیل – مشگین‌ شهر و پارس‌ آباد ۳۰۰ میلیارد ریال و از محل توازن منطقه‌ ای هم ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون این اعتبارات تخصیص نیافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در تمامی شهرستان‌ های استان به‌ جز شهرستان‌ های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ ها خواهیم شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up