• شناسه خبر : 60570
  • تاریخ انتشار : 21 آذر 1400 - 12:11

فرمانده نیروی انتظامی اردبیل گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ناامن‌کنندگان اقتصاد کشور و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار مقادیری کالای اساسی در انباری در شهرک سینای اردبیل، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

احتکار برنج

سردار هوشنگ حسینی روز یکشنبه گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ناامن‌کنندگان اقتصاد کشور و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار مقادیری کالای اساسی در انباری در شهرک سینای اردبیل، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل با شناسایی و انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی صحت گزارش را تایید و با هماهنگی قضایی به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام شدند.

او اظهارکرد: در بازرسی از این انبار ۱۰ تن و ۴۱۰ کیلوگرم انواع برنج، ۸۸۰ کیلو گرم خرما و ۷۶۰ کیلوگرم روغن خوراکی که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه با دستور قضایی این انبار پلمب شد، بیان‌کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شد.

سردار حسینی همچنین از توقیف یک دستگاه کامیون در ابتدای جاده اردبیل ـ سرچم توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل به‌دلیل حمل ۲۶ تن محموله گندم قاچاق خبر داد.

او اضافه کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست، هرگونه مورد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up