• شناسه خبر : 61255
  • تاریخ انتشار : 07 دی 1400 - 12:10

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و فرآیند توسعه این صنایع جدید شامل صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.

شهرک صنعتی

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، هفتم دی‌ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: به‌منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی، تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و فرآیند توسعه سه خوشه صنعتی جدید شامل صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های كسب و كار، تقويت ارتباط، شبكه‌سازي و همكاری اعضای خوشه با یکدیگر است، تصریح کرد: اجرای این خوشه‌های صنعتی، سبب بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات يكديگر شده و حمايت از شكل‌گيری و توسعه ارائه دهندگان خدمات این كسب و كارها را تسهیل خواهد کرد.

وی، انتخاب این سه خوشه جدید را بر اساس مطالعات و نیازسنجی‌های انجام شده برشمرد و افزود: از دو سال گذشته مطالعات امکان‌سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی‌های انجام شده، سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ادامه داد: در کنار حمایت از ایجاد و اجرای خوشه‌های صنعتی تلاش خواهد شد تا مقوله مهم حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جهت افزایش تولید و راندمان واحدهای تولیدی حرکت کنیم.

وی، نمونه این حمایت‌ها را برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up