• شناسه خبر : 61323
  • تاریخ انتشار : 08 دی 1400 - 07:53

شهرداری اردبیل گفت: حدود ۲۴۸ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست درآمد شهرداری بوده، که حدود ۱۱۸ میلیارد تومان شامل هزینه های جاری نظیر پرداخت حقوق و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

محمود صفری

آغاز پروژه مشارکتی دیگر برای تحقق اهداف شهرداری کلانشهر اردبیل

به گزارش شهرخوان، شهردار اردبیل در سیزدهمین جلسه شورای شهر و پس از گرامیداشت حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در تشریح عملکرد ۶ ماهه مجموعه شهرداری در بخش برنامه و بودجه، از مذاکرات انجام گرفته جهت آغاز یک پروژه مشارکتی دیگر به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در راستای تحقق درآمد پایدار شهرداری کلانشهر اردبیل خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، محمود صفری در این جلسه با اشاره به قبول مسؤولیت شهرداری از تاریخ ۲۲ شهریور سال جاری، اظهار کرد: در این مدت اقدامات و برنامه های ما با اولویت تحقق اهداف درآمد پایدار پیش‌رفته به طوری که بحث تحقق درآمد از محل اخذ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از محل جریمه های باقیمانده از سال های قبل در طول آذرماه، تنها بخشی از این برنامه‌هاست.

وی افزود: امسال در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشوری، سهم شهرداری ها از محل ارزش افزوده مالیات بر درآمد را ۴ درصد درنظر گرفته‌اند که طبق این رقم و بر اساس جمعیت کلانشهر اردبیل، حداقل بایستی ۵۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری از این محل باشد که پیگیر این حق قانونی هستیم.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در سیزدهمین جلسه شورای شهر، اظهار کرد: با رفع ابهامات موجود در زمینه تخفیف ۲۰ درصدی عوارض ساخت واحد‌های مسکونی شرکت توسعه مسکن، چکش‌کاری لازم انجام گرفته است و شرکت توسعه مسکن شرکتی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و واحد‌های مسکونی ساخته شده را از طریق ارائه تسهیلات در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

کسب درآمد پایدار سرلوحه برنامه های شهرداری

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۴۸ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست درآمد شهرداری بوده، که حدود ۱۱۸ میلیارد تومان شامل هزینه های جاری نظیر پرداخت حقوق و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

تغییر نام چهارراه ورزش به نام علی دایی/ کمیسیون ماده ۷۷ بعد از مدت‌ها راه‌اندازی شد

شهردار اردبیل در ادامه در خصوص لایحه پیشنهادی مدیریت پسماندهای شهری نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گرفته و هماهنگی های لازم نیز با شرکت سرمایه‌گذار برای مدیریت پسماند انجام داده‌ایم.

صفری در زمینه ساماندهی بحث جمع‌آوری نخاله های ساختمانی، با اذعان به اینکه در آینده نزدیک فراخوان عمومی خواهیم داشت تا شرکت‌های ذیصلاح قادر به حضور در این زمینه باشند، بیان کرد: با جدیت به دنبال استفاده بهینه و اصولی از بحث پسماند هستیم.

شهردار اردبیل در بحث کنترل جمعیت سگ های بدصاحب و رها شده در سطح شهر نیز اظهار کرد: طرح عقیم سازی را در این رابطه درپیش گرفته‌ایم که این اقدام در محل مخصوص نگهداری سگ‌های بدصاحب انجام می‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی مجدد کمیسیون ماده ۷۷ بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، که از مهم‌ترین محل های کسب درآمد برای شهرداری می‌باشد، از دیگر اقداماتی است که در شش ماهه نخست سال در بخش درآمد پایدار شهرداری انجام داده‌ایم.

لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر نام چهارراه ورزش به نام علی دایی و بحث تعیین تکلیف بارانداز میدان تره‌بار و صیانت از حقوق حجره‌داران حجره های ۵۳ و ۵۴ این میدان، از دیگر لایحه‌های پیشنهادی شهرداری در صحن شورای شهر بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up