• شناسه خبر : 62246
  • تاریخ انتشار : 26 دی 1400 - 02:51

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ارتفاع برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر رسیده و سامانه بارشی تا عصر روز دوشنبه در استان فعالیت خواهد کرد .

برف

سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد ناپایداری جو تا قبل از ظهر روز سه شنبه در غالب مناطق استان تداوم خواهد یافت.

وی افزود: امروز موقتاً از شدت ناپایداری‌ها در شمال و مرکز استان کاسته می‌شود اما همچنان جنوب استان آسمان ناپایداری را تجربه خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه وزش باد در استان موجب کولاک برف خواهد شد افزود: تا بعد از ظهر امروز پدیده غالب در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد جنوبی خواهد بود که با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف شدید نیز دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی از نفوذ موج دوم سامانه بارشی سرد که با رطوبت خزری نیز همراه است خبر داد و گفت: در این مدت بر شدت ناپایداری در استان افزوده می‌شود و بر این اساس تا بعد از ظهر دوشنبه آسمانی ابری همراه با وزش باد خزری کاهش محسوس دمای هوا، رخداد مه، کولاک برف و بارش متناوب برف و باران در غالب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه موقتاً از شدت ناپایداری‌ها در استان کاهش می‌یابد ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی شاهد کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان خواهیم بود اما از بعد از ظهر چهارشنبه موج سوم بارشی به استان نفوذ می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به ارتفاع برف در مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: ارتفاع برف در شهرستان خلخال به ۳۲ سانتی متر و در اردبیل و سرعین به ۲۵ سانتی متر رسیده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up