• شناسه خبر : 62570
  • تاریخ انتشار : 07 بهمن 1400 - 01:56

رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: به علت بارش برف جاده تعدادی ازروستاهای این شهرستان مسدود شد.

برف جاده

سرهنگ نجات حمزه گفت: در حال حاضر جاده های این شهرستان باز بوده و تردد در راه خلخال به اسالم فقط با کمک زنجیر چرخ صورت می گیرد، در جاده اردبیل به سرچم نیز بخشی از جاده خیس و بخش دیگری نیز پوشیده از برف است.

رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: به علت بارش برف جاده تعدادی ازروستاهای این شهرستان مسدود شد.

معروف خسروی در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف از شب گذشته در مناطق مختلف خلخال آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: از آغاز بارش برف دهه آخر دی ماه امسال تاکنون طی چند مرحله در مجموع به طول ۲۰ هزار کیلومتر باند از راه‌های بین شهری و روستایی خلخال برفروبی و بازگشایی شده که به علت ادامه بارندگی برف از شب گذشته مجددا برخی از مسیرهای بازگشایی شده روستایی شهرستان مسدود شدند.

خسروی با اشاره به ادامه بارندگی ،کولاک و محدودیت دید در جاده‌های بین شهری گفت: در حال حاضر راه‌های اصلی و بین شهری خلخال باز است و تردد خودروها با استفاده از زنجیر چرخ در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به ادامه بارندگی برف در طول امروز و امشب از مردم درخواست با توجه به هشدارهای هواشناسی و تداوم بارش برف ، تجهیزات زمستانی را هنگام رانندگی به همراه داشته و از سفرهای غیر ضروری تا آرام شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی پرهیز کنند.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: تاکنون ۱۴ سانتیمتر برف در این شهر برزمین نشسته و ارتفاع برف در مناطق مرتفع،کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان بیش از این گزارش می شود.

غلامرضا گلمرادی اضافه کرد: با ورود موج جدیدی از سامانه بارشی به منطقه و آغاز بارندگی برف دمای هوای امروز خلخال نسبت به صبح روز گذشته هفت درجه افزایش یافته و هم اکنون دمای هوای خلخال پنج درجه زیر صفر و رطوبت هوا ۷۹درصد توام با بارش برف است.

وی با بیان اینکه بر اثر فعالیت این سامانه و وزش باد در جاده‌‎های کوهستانی، کولاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود، گفت:با قطع بارندگی، صاف شدن آسمان منطقه از ظهر فردا شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا خواهیم بود و سرمای هوا تا منفی ۱۵ درجه رسیده و پدیده یخبندان در منطقه حاکم خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up