• شناسه خبر : 62863
  • تاریخ انتشار : 16 بهمن 1400 - 02:51

استاندار اردبیل اظهار داشت: بسیاری از شاخص‌های توسعه استان اردبیل بسیار پایین است که هدفگذاری‌های لازم در این زمینه انجام یافته و برای ارتقای آن تا رسیدن به میانگین کشوری برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سیدحامد عاملی

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل اظهار داشت: بسیاری از شاخص‌های توسعه استان اردبیل بسیار پایین است که هدفگذاری‌های لازم در این زمینه انجام یافته و برای ارتقای آن تا رسیدن به میانگین کشوری برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی بیان کرد: سهم ناچیز 9 درصد استان اردبیل در سرانه تولید ناخالص ملی یکی از این شاخص‌هاست که در این زمینه این شاخص‌ها تاثیر مستقیمی به وضعیت معیشتی، درآمدها و اوضاع اقتصادی دارد که در این زمینه رتبه استان اردبیل در بیشتر شاخص‌های توسعه بین 22 تا 27 کشوری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: مدیریت صحیح و عادلانه منابع مالی و اعتبارات با توجه به منابع انسانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی لازمه توسعه و پیشرفت استان است که در این زمینه با توجه به شاخص‌های توسعه زمینه بهره‌مندی از اهداف مورد نظر را در دستور کار قرار می‌دهیم و با توجه به کیفیت پایین آموزش استان نسبت به متوسط کشوری نیازمند ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در این زمینه نیز هستیم.

عاملی با اشاره به لزوم اهمیت به توسعه وضعیت آموزش، فرهنگ و سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی نیز تاکید کرد: باید تمام اهتمام و تلاش خود را برای همدلی و همراهی به کار گرفته و از نگاه‌های تنگ‌نظرانه جلوگیری کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up