• شناسه خبر : 65028
  • تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1401 - 12:06

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: سرانه فضای سبز با تبدیل باغ شریعت به وسعت‌ ۹ هکتار به پارک، احداث پارک ۶ هکتاری در میراشرف و توسعه فضای سبز در اطراف شورابیل افزایش می یابد.

فضای سبز

توسعه فضای سبز در اطراف شورابیل


جواد انصاری به افزایش سرانه فضای سبز اردبیل اشاره کرد و گفت: تبدیل باغ شریعت به وسعت‌ ۹ هکتار به پارک، احداث پارک ۶ هکتاری در میر اشرف و توسعه فضای سبز در اطراف شورابیل از جمله احداث باغ آلبالو با کاشت نهال مثمر و باغ بهشت در شورابیل از جمله فضاهایی است که با توسعه‌‌ی این فضاها، سرانه فضای سبز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص جمع آوری وسایل بازی کودک در پارک ها گفت: وسایل بازی فرسوده ای که استاندارد لازم را نداشتند جمع آوری شده و اخیرا مصوبه ای داشتیم تا وسایل بازی برقی که متعلق به بخش خصوصی است، نوسازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از ورود ۶۰ دستگاه اتوبوس به دایره ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: از اوایل خرداد ماه این اتوبوس ها تحویل مدیریت شهری خواهند شد.

انصاری همچنین به خرید دستگاه های برف روبی اشاره کرد و گفت: در بحران برف شاهد کمبود دستگاه های برف روبی بودیم که خوشبختانه مقدمات خرید بیش از ۱۷ دستگاه ماشین آلات سنگین فراهم شد‌.

وی در خصوص دفع پسماند زباله نیز گفت: با قرارگاه خاتم مذاکراتی انجام دادیم که در شرف قرارداد است تا این قرارگاه، مشابه طرحی را که در تبریز اجرا کرده است را در اردبیل نیز اجرایی کند.

رئیس شورای شهر اردبیل به ساماندهی رودخانه بالیخلی چای اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای ساماندهی این رودخانه تعلق گرفته که از محل سمت فرمانداری تا زرناس ساماندهی، اجرایی خواهد شد و پس از اتمام ساماندهی با توافقی که با اداره اب انجام دادیم مشکل اب این رودخانه نیز مرتفع خواهد شد.

انصاری گفت: در دور ششم شورای شهر علاوه بر اینکه شیوه نامه جدید سرمایه گزاری جهت حمایت از سرمایه گزاران تدوین شد، افزایش درآمد پایدار شهری نیز در برنامه قرار گرفت

وی گفت: مصمم هستیم تا هیچگونه قرارداد مشارکتی یا سرمایه گزاری و یا پیمانکاری بدون مناقصه واگذار نشود.

رئیس شورا به انتقال بازار آهن فروشان به مساحت ۳۸ هکتار زمین در کوراییم اشاره کرد و گفت: مجور انتشار آگهی این طرح صادر شده و با انتقال بازار آهن فروشان از داخل شهر به بیرون از شهر مشکل ترافیک در این محدوده نیز حل خواهد شد.

انصاری گفت: بزودی مرکز کنترل ترافیک نیز با همکاری دانشگاه صنعت شریف راه اندازی خواهد شد.


فضای سبز

سرانه فضای سبز اردبیل افزایش می یابد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up