• شناسه خبر : 65977
  • تاریخ انتشار : 17 خرداد 1401 - 06:21

‍ در مسیر جلب رضایت شهروندان پارک بزرگ میر اشرف و پارک خانواده در اردبیل کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی

با هدف افزایش سرانه فضای سبز و باحضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

آیین کلنگ زنی پارک بزرگ میراشرف و پارک خانواده شورابیل برگزار شد

آیین کلنگ‌زنی پارک بزرگ محله میراشرف و پارک خانواده منطقه نمونه گردشگری شورابیل با حضور دکتر نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، شهردار اردبیل و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

شهردار اردبیل در این آئین در سخنانی، با بیان اینکه احداث پارک میراشرف با مساحت ۶ هکتار، پارکینگ با ظرفیت ۲۱۲ خودرو، ۱۴ غرفه، زمین فوتبال، زمین والیبال و ۳ هکتار مساحت درختکاری و چمن‌کاری با مجموع اعتبار ۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود، افزود: همزمان با کلنگ‌زنی پارک میراشرف‌، عملیات اجرایی پارک بزرگ خانواده‌ نیز با مساحت ۴ هزار متر مربع پازل، ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع جدول گذاری، یک باب‌ سرویس بهداشتی، یک کیلومتر مسیر پیاده‌روی و ۵ هکتار مساحت کل پارکینگ با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

محمود صفری همچنین خاطرنشان کرد: در طرح پیشنهادی پارک خانواده در ساحل جنوبی دریاچه شورابیل، موارد جالب توجهی همچون غرص نهال توسط زوج‌ها هنگام ازدواج و تحویل نمادین سند همان درخت با امضای رئیس شورای شهر و شهردار به همان زوج، غرص درخت برای تولد اولاد چهارم و اهدای سند نمادین درخت با امضای رئیس شورای شهر و شهردار و اهدای یک میلیون تومان هدیه و همچنین غرص درخت از سوی زوج‌های از طلاق برگشته و اهدای نمادین سند همان درخت به زوج، در اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

دکتر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم خواستار توجه بیشتر شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل به افزایش سرانه فضای سبز، تعیین تکلیف باغ واقع در حدفاصل میدان بسیج تا میدان ارتش و پادگان اردبیل شد و با بیان اینکه اثرگذارترین فصل در زندگی شهری فصل عمران شهری است، افزود: از شهرداری اردبیل خواستاریم با تسریع در ایجاد پارک در محلات به توسعه متوازن شهری بها داده تا شاهد افزایش قابل توجه سرانه فضای سبز شهری باشیم و از استانداری اردبیل نیز انتظار داریم با کمک به شهرداری ها و تقویت کمیسیون ماده ۵ یاری‌گر شهرداری های استان باشند.

مهندس بدری‌ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در سخنانی در این مراسم از تلاش نمایندگان استان برای جذب اعتبارات لازم برای عمران و آبادانی شهر اردبیل خبر داد و با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در راستای توسعه عادلانه شهر، گفت: از مشکلات اقتصادی موجود در کشور آگاه هستیم و امیدواریم تلاش‌های دولت سیزدهم نتیجه‌بخش باشد تا مردم بتوانند از برکات حاصل از خدمات و برنامه‌ریزی های دولت بهره‌مند شوند.

در آیین کلنگ زنی #پارک_بزرگ_میراشرف؛ رییس شورای اسلامی شهر اردبیل هم با بیان اینکه بودجه بندی و اختصاص اعتبار برای مناطق بدون هیچ گونه تبعیض انجام شده است گفت: شورای شهر اردبیل با نگاه یکسان و متوازن به مناطق مختلف شهر اردبیل و بدون توجه به مسئله درآمد کم در مناطق محروم اردبیل تلاش کرده تا توسعه متوازن را در تمام مناطق هدف قرار دهد.

جواد انصاری ضمن تقدیر از مالکان زمین هایی که در اجرای طرح پارک بزرگ میراشرف همکاری کردند گفت: مالکان این زمین ها با حداقل مبالغ این قطعات را در اختیار شهرداری قرار داده و #مسیر_توسعه_منطقه را هموار کردند.

وی با اعلام اینکه در شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار شاهد کلنگ زنی فضای سبز در شهرک کوثر خواهیم بود و امیدواریم با تلاش نمایندگان استان در رابطه با باغ شریعت شاهد توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل باشیم.

وی کلنگ زنی پارک بزرگ میر اشرف و پارک خانواده در شورابیل را مسیر تداوم تلاش اعضای شورای شهر در توسعه و ارایه خدمات متوازن خدمات شهری به مناطق مختلف و ارائه خدمات و جلب رضایت شهروندان اردبیلی عنوان کرد.

جواد انصاری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این مراسم با تأکید بر مصمم بودن شورای شهر برای گسترش فضای سبز شهری، تصریح کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل اعتبارات ویژه‌ای به توسعه فضای سبز شهری تخصیص یافته که در سال جاری شاهد افزایش سرانه فضای سبز در سطح کلانشهر اردبیل خواهیم بود.



دیدگاه ها

  1. Fa گفت:

    زمين خواري محترمانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up