• شناسه خبر : 6864
  • تاریخ انتشار : 18 خرداد 1398 - 10:40

استاندار اردبیل گفت: احداث راه دسترسی جدید فندقلو در راستای تحقق هدف دسترسی آسان به این منطقه نمونه گردشگری و ارایه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران احداث خواهد شد.

مه- جاده- فندقلو

به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل در بازدید از منطقه نمونه گردشگری فندقلو که به همراه مدیران کل میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان انجام گرفت از احداث راه دسترسی جدید برای این منطقه تا شهریور ماه امسال خبرداد و گفت: این جاده در راستای تحقق هدف دسترسی آسان به این منطقه نمونه گردشگری و ارایه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران احداث خواهد شد.

بروز ترافیک شدید در ایام تعطیل 

بهنامجو ادامه داد: متاسفانه در ایام تعطیل و و در روزهایی که حجم مسافرت‌ها به استان اردبیل افزایش می یابد شاهد بروز ترافیک بسیار سنگین در مناطق گردشگری استان هستیم که منطقه فندقلو نیز از این امر مستثنی نیست.

اکبر بهنام جو

وی اضافه کرد: در این خصوص مقرر شد جاده فعلی منطقه نمونه گردشگری فندقلو به صورت یک طرفه به فعالیت خود ادامه دهد و یک جاده دیگر برای مسیر برگشت در این منطقه احداث شود.

استاندار اردبیل افزود: ساماندهی مسیر دسترسی به این منطقه می تواند در ارایه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران، افزایش میزان ماندگاری و همچنین افزایش رضایت خاطر گردشگران کمک کند.

بهره برداری آلترناتیو جدید در منطقه فندقلو

وی افزود: باتوجه به استقبال زیاد گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه، راه دسترسی فعلی قابلیت این حجم از تردد را ندارد که باید هرچه سریع تر آلترناتیو جدیدی را در این منطقه ارائه و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هدف پیش روی توسعه استان، گردشگری است تصریح کرد: تمام توان خود را برای به بهره برداری رساندن راه دسترسی جدید تا شهریور ماه منسجم خواهیم کرد.

بهنامجو اظهار کرد: جنگل فندقلو از مواریث کهن طبیعی استان اردبیل است که به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری و طبیعت سحرانگیز هیجان هر گردشگری را بر می انگیزد؛ در این جنگل در مجموع 19 گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و 17 جـنس شناسایی شده‌اند که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد.

وی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است گفت:‌ توسعه صنعت گردشگری رابطه مستقمی با افزایش تولیدات صنایع دستی و تبدیلی بسیار و در نتیجه ایجاد اشتغال چشمگیری را در استان اردبیل رقم خواهد زد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up