• شناسه خبر : 68741
  • تاریخ انتشار : 08 اسفند 1401 - 02:22

معرفی کتاب شهرها و امپراتوری دوچرخه ها اثر محمد نظرپور

Bicycle book

به گزارش شهرخوان؛ کتاب حاضر به این منظور تهیه شده تا شاید گوشه ای از کم کاری های موجود پیرامون دوچرخه و دوچرخه سواری را جبران کند و نشان بدهد که چگونه می توان دوچرخه را جایگزین دیگر وسیله های حمل و نقل کرد و به این ترتیب از ترافیک و طرح های زوج فرد گریخت، آلودگی هوا را کاست و تغییری در ساختار و ظاهر شهر ایجاد کرد.

نویسنده مخاطب را با زیست جهان دوچرخه سواران آشنا می کند و بسیاری از تصورات غلط پیرامون دوچرخه و دوچرخه سواری را از بین می برد. او خواننده را به دنیایی دیگر و به سرزمین عجایب دعوت می کند.

محمد نظرپور در مقدمه این کتاب می نویسد:

ما دو چرخه سواران شهر خودمان را میسازیم با خیابان ها میدان ها و کوچه پس کوچه هایی که خودمان برگزیده ایم.ما هستیم که بهترین فضاها را سوا میکنیم و سپس در آن ها جاری میشویم. همه ما اهلی کردن خیابان را در دستور کار قرار داده ایم فرآیندی که از رکاب زنی در خیابان آغاز میشود با معاشرت و دلداگی به آن پیش میرود و در نهایت با دل بستگی ما به خیابان پایان می یابد. دوچرخه همه آن چیزی است که خیابان را برای ما اهلی میکند. دوچرخه ها ربط ما با شهرمان را میسازند لایه های پنهان آن را برایمان عیان میکنند و مارا با شهرمان آشتی می دهند… این کتاب شمارو با خود به گوشه هایی از زیست جهان دوچرخه سواران خواهد برد و روایت هایی از این جهان شهر را برایتان نقل خواهد کرد و نشان خواهد داد دوچرخه سواری چگونه با تکیه بر قدرت ماهیچه ها و وسعت نگرش ها مواجهه جدیدی با شهر را برای ما رقم خواهد زد

نويسنده: محمد نظرپور
تعداد صفحات: 124
سال انتشار: 1398
شابک: 9786008942627



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up