• شناسه خبر : 69441
  • تاریخ انتشار : 08 آذر 1401 - 12:17

محمود صفری با اشاره به پروژه مشارکتی شهرداری اردبیل گفت: پروژه فاز ۳ خشکبار، ساختمان تجاری و مسکونی کوثر و پروژه خدمات رفاهی و تجاری پمپ بنزین را از جمله این طرح ها دانست.

وضعیت پروژه مشارکتی شهرداری اردبیل

به گزارش سایت شهرخوان، شهرداری‌ ها به‌عنوان مهم ترین نهاد متولی مدیریت شهری، وظیفه تأمین زیرساخت‌ها و بهبود شرایط زندگی شهروندان را به عهده دارند. دستیابی به این اهداف با منابع و درآمدهای محدود و ناپایدار شهرداری ها امکان‌پذیر نیست.

یکی از راهکارهای این مسئله توجه به مشارکت عمومی-خصوصی در طرح‌ها و پروژه­های توسعه شهری است.

شهرداری از اجرای پروژه مشارکتی سود می برد

در همین راستا شهرداری اردبیل از سال 1390 به تعریف پروژه‌ مشارکتی اقدام و حتی سازمان سرمایه گذاری را نیز برای تسهیل سرمایه گذاران راه اندازی کرده است.

طرح های که در شهر اردبیل در قالب پروژه های مشارکتی در حال انجام است، نسبت به چندین سال گذشته افزایش داشته ولی آنچنان که در برنامه توسعه محور تعریف شده، فاصله دارد.

محمود صفری شهردار اردبیل در این مورد با بیان اینکه شهرداری قطعا در اجرای این پروژه مشارکتی بیشترین نفع را با توجه به ارزش افزوده منطقه و تغییر کاربری زمین خواهد برد، می گوید: امیدواریم شهر و شهرداری از قبل اجرای این پروژه مشارکتی بیشترین سود و بهره را ببرند.

۱۶ پروژه مشارکتی شهرداری اردبیل در حال اجرا است

شهردار اردبیل در این مورد با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر تعداد قابل توجهی از پروژه های مشارکتی از رکود خارج شده گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه مشارکتی در شهر اردبیل در دست اجرا است.

محمود صفری در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل و خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی اردبیل، اظهار کرد: با خروج طرح‌های مشارکتی شهرداری اردبیل از وضعیت رکود، در حال حاضر ۱۶ پروژه مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش رضایت عمومی و رفع مشکلات شهری در دست اجرا است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: پروژه فاز ۳ خشکبار با سهم ۵۵ درصدی شهرداری، پروژه ساختمان تجاری و مسکونی کوثر با سهم ۳۰ درصدی و پروژه خدمات رفاهی و تجاری پمپ بنزین با سهم ۵۵ درصدی در دست اجرا است.

وی در بازدید از کارخانه پازل شهرداری اردبیل، گفت: کارخانه تولید پازل، فروردین ماه سال جاری بعد از ۶ سال تعطیلی دوباره به چرخه تولید برگشت که با شروع فعالیت این کارخانه با تولید ۱۰ هزار مترمربع پازل بیش از ۱۰ میلیارد ریال در هزینه‌های خرید پازل صرفه‌جویی شده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در این کارخانه، نیوجرسی نیز تولید می‌شود، بیان کرد: با آغاز به‌کار کارخانه مشکلی جهت تهیه پازل مورد نیاز شهرداری‌ نداریم.

 اتمام عملیات عمرانی پل نیایش و نوران‌چایی تا پایان سال‌جاری

صفری در بازدید از رودخانه نوران چایی، از ساماندهی و بهسازی ۸ کیلومتر از شاخه اصلی این رودخانه، از آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران خبر داد.

وی عنوان کرد: این پروژه از سال‌های گذشته راکد مانده بود که تلاش کردیم با فعال‌سازی دوباره عملیات اجرایی گامی برای توسعه شهر در محلات ۱۳ گانه و به‌ویژه مناطق محروم برداریم.

شهردار اردبیل گفت: ساماندهی این رودخانه اقدامی جهت جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و از بین رفتن بوی نامطبوعی است که اهالی را به شدت اذیت می‌کرد، بنابراین با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش می‌کنیم، عملیات اجرایی این پروژه را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

صفری همچنین به پل نیایش اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی پل نیایش به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و تلاش می‌کنیم این پل را تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه این پل را با پیشرفت ۷ درصدی در شهریور ماه ۱۴۰۰ تحویل گرفته بودیم، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهر در کوتاه‌ترین زمان از اهداف مهم شهرداری اردبیل است

شهردار اردبیل در بازدید از خیابان ولیعصر، تصریح کرد: خیابان ولیعصر با ۲ فاز در جهت رفع مشکل عبور و مرور اهالی شهرک ولیعصر با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجرا می‌شود که فاز اول آن طی سال‌جاری و فاز دوم نیز در سال آینده اجرا خواهد شد.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر این است تا با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا زمینه و فرصت احداث این پل‌ها را به سرعت فراهم کنیم.

شهردار اردبیل در مورد پروژه سرمایه‌گذاری شهر بازی مدرن در فاز دوم باغ بهشت اردبیل تصریح کرد: در نقشه جای‌گذاری به خوبی انجام شده و پروژه را به صورت بی.او.تی با همکاری بخش خصوصی به پیش می‌بریم تا شهروندان از فضای این منطقه گردشگری بیشتر استفاده کنند.

وضعیت پروژه مشارکتی شهرداری اردبیل



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up