• شناسه خبر : 70021
  • تاریخ انتشار : 15 دی 1401 - 08:01

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه زمانی که ما پیگیر مشکلات زنان از نهادهای مربوطه هستیم متاسفانه پاسخی دریافت نمی کنیم، گفت: استانداری هم با کمیسیون بانوان شورای شهر تعامل کمتری دارد.

زهرا قدیمی: پاسخی به مطالبه‌گری زنان داده نمی‌شود

به گزارش شهرخوان، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر اردبیل گفت:تمامی فضاهای فرهنگی شهر در راستای تحکیم بنیان خانواده، ارتقا سلامت اجتماعی خانواده ها و توانمندسازی و کارآفرینی در اختیار بانوان شهر است.

زهرا قدیمی در نشست مشترک با دبیران احزاب گفت: شما مطالبه‌گر هستید و بواسطه حمایتها و رای هایی که در زمان انتخابات به نمایندگان خود دادید حق مطالبه گری دارید.

قدیمی با اشاره به اینکه یکی از کمیسیونهای شورای شهر اردبیل کمیسیون بانوان وخانواده است، افزود: هرچند این کمیسیون تخصصی نیست اما شاخه ای جدا شده تا لایحه‌های شهرداری مربوط به امور بانوان در این کمیسیون بررسی شود.

استانداری با کمیسیون بانوان تعامل کمتری دارد

وی در پاسخ به مطالبه یکی از دبیران احزاب مبنی بر عدم حضور نماینده بانوان شهر در جلسات استانداری گفت: استانداری در خصوص پیشبرد اهداف کمیسیون بانوان شورای شهر با شورا تعامل کمتری دارد.

این عضو شورا ادامه داد: بانوان شهر با مراجعه به شورای شهر، دردها و خواسته هایشان را به ما می‌گویند و زمانی که ما پیگیر مشکلات این قشر از جامعه از نهادهای مربوطه هستیم متاسفانه پاسخی دریافت نمی کنیم.

عضوشورای شهر اردبیل همچنین با بیان اینکه گاها در جلسات مهم سازمانهاو نهادهای مربوطه مبنی بر توانمند سازی بانوان و یا هر برنامه و جلسه ای در این خصوص که شاید مسئول کشوری نیز حضور داشته باشد، اعضای شورا دعوت نیستند؛ گفت: اما شهرداری با تمام قوا تا جایی که توان دارد در این راستا تلاش میکند و برنامه های برگزاری شده در فرهنگسرا مصداق این موضوع است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر تصریح کرد: خودم را مدیون بانوان می‌دانم و تمام تلاشم این است که در اختصاص ردیف ها و اعتبار ها برای بانوان از هیچ تلاشی دریغ نکنم.

فضاهای فرهنگی شهر در اختیار بانوان شهر است

این عضو شورا افرود: تمامی فرهنگسراهای شهرداری، ساختمانهای رو بسته، پارکها و یا هر فضای شهری در اختیار عموم مردم و به ویژه بانوان شهر قرار دارد.

وی گفت:تمام دوره ها به صورت تخصصی و عمومی در راستای مستقل کردن، توانمندسازی بانوان برای درآمدزایی، اشتغال و کارآفرینی در فرهنگسراها برگزار می‌شود. راه اندازی بازارچه های هفتگی، ارائه مشاوره های رایگان حقوقی،خانوادگی و … به صورت رایگان ازجمله این برنامه هست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up