• شناسه خبر : 70023
  • تاریخ انتشار : 15 دی 1401 - 08:43

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: درآمد شهرداری از عوارض خودرو در یک سال فقط ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشت؛ اما با واگذاری به شرکت ها این درآمد ۵ برابر و در یک ماه نزدیک دو میلیارد تومان بوده است.

درآمد شهرداری از عوارض خودرو

به گزارش شهرخوان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل در نشست مشترک با دبیران احزاب گفت: در بودجه سال 1401 انحراف بودجه بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. در واقع شهرداری بر اساس بودجه تعریف شده اقدام با اجرای عملیات عمرانی و فرهنگی و … کرده است.

سجاد محمدحسن پور در پاسخ به پرسش دبیران احزاب چرا پیمانکاران همیشه ثابت هستند؟ گفت: تمامی آگهی های مناقصه و مزایده از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی منتشر می شود و تمام پیمانکاران به یک شکل و اندازه می توانند در آگهی ها شرک کنند.

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در بحث واگذاری خدمات شهرداری به شکل برون سپاری، برای شهرداری درآمد پایدار بسیار مهم است، بطور مثال در زمینه عوارض خودرو که شهرداری در یک سال فقط ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشت؛ اما با واگذاری به شرکت ها این درآمد ۵ برابر و در یک ماه نزدیک دو میلیارد تومان بوده است.

حسن پور همچنین به تهیه طرح تفصیلی شهر اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ سال بود که شهر بدون برنامه و بدون هویت پیش می‌رفت. با تهیه طرح تفصیلی شهر و اجرا آن در دو سه ماه اینده مسیر توسعه شهر بر اساس این طرح خواهد بود.

وی همچنین گفت: توسعه فضای سبز به صورت متوازن در تمام مناطق شهر از شورابیل تا میراشرف، افزایش دو فرهنگسرای در حال احداث به ۵ فرهنگسرای دیگر شهرداری و … بخشی از عملکرد دوره ششم شورای شهر اردبیل می باشد.

درآمد شهرداری از عوارض خودرو



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up