• شناسه خبر : 72266
  • تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1402 - 09:29

شاید با قدرت بتوان گفت که مهم‌ترین حرکت در اکو ۲۰۲۳ که فرصت بزرگی برای اردبیل فراهم خواهد کرد همین سفر سفیر چین به اردبیل و مقدمات مشارکت در شهر اردبیل باشد که امید است ابتر نماند.

 

برداشت شهرداری اردبیل از اکو ۲۰۲۳

به گزارش شهرخوان، رویداد پایتخت گردشگری اکو برای اردبیل، بیش از همه مسئولیت پذیری شهرداری اردبیل را نسبت به شهر نشان داد. در حالیکه اکثر مدیران استانی نظاره‌گر این رویداد بودند اما شهرداری اردبیل به تنهایی وظیفه‌ی آبروداری در برابر مهمانان را برعهده گرفت و خواست تا از این حضور بیشترین بهره را برای آینده‌ی اردبیل تامین کند

محمود صفری در نشستی اختصاصی با سفیر چین توانست، نظر وی را نسبت به پتانسیل شهری و گردشگری خاص اردبیل به خصوص شورابیل جلب کند. رایزنی اولیه برای برقراری پرواز مستقیم چین به اردبیل برای تسهیل حضور گردشگر و سرمایه گذار در اردبیل و معرفی پتانسیل های خاص بزرگترین دریاچه‌ی شهری اردبیل و تشریح فرصت های سرمایه‌گذاری در شهر اردبیل، تلاشی است که صرفا با پیگیری مقامات ارشد امکان اجرایی دارد

شاید با قدرت بتوان گفت که مهم‌ترین حرکت در اکو ۲۰۲۳ که فرصت بزرگی برای اردبیل فراهم خواهد کرد همین سفر سفیر چین به اردبیل و مقدمات مشارکت در شهر اردبیل باشد که امید است ابتر نماند.

شهردار اردبیل ظرفیت‌های شورابیل را به سفیر چین تشریح کرد

شهردار اردبیل در جریان رویداد اردبیل ۲۰۲۳؛ در دیدار با سفیر چین “کتاب اردبیل” و “لوح عمارت شهرداری” را به وی اهدا کرد.

محمود صفری شهردار اردبیل در جریان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و جهت معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر با چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین دیدار و “کتاب اردبیل” و “لوح عمارت شهرداری اردبیل” را به وی اهدا کرد.

سفر به اردبیل خاطرات خوبی را برایمان به ارمغان آورد

در این دیدار چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین یا بیان این‌که از هدیه نفیس شهردار اردبیل تشکر می‌کنم گفت: ما هم آماده همکاری دو جانبه با استانداری و شهرداری اردبیل هستیم.

وی گفت: از سفر به اردبیل لذت بردم و در اردبیل خاطرات خوبی برایمان ثبت شد.

در ادامه محمود صفری شهردار اردبیل با بیان این‌که اردبیل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: دریاچه طبیعی شورابیل که در کشور منحصر به‌فرد محسوب می‌شود بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های مختلف است.

وی گفت: در مجموعه شهرداری آمادگی کامل را برای استقبال از تمامی سرمایه‌گذاران داریم و زمینه‌های این اتفاق را آماده خواهیم کرد.

ظرفیت‌های مجموعه گردشگری شورابیل به سفیران اکو و دریای سیاه معرفی شد

شهردار اردبیل گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دریاچه شورابیل به سفرای حاضر در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ معرفی و رایزنی‌های اولیه جهت سرمایه‌گذاری انجام گرفت

محمود صفری در ادامه برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که در مجموعه دریاچه شورابیل با حضور اکثریت سفرا و میهمانان کشورهای عضو اکو و دریای سیاه، برگزار شد؛ اظهار کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ ‌و حضور سفرای عضو اکو و دریای سیاه را مغتنم دانستیم و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اردبیل و مجموعه دریاچه شورابیل را جهت سرمایه‌گذاری معرفی کردیم.

وی با بیان این‌که هدف از میزبانی سفرا و میهمانان در دریاچه شورابیل در واقع معرفی این مجموعه بود، افزود: قطعا این رویداد بهترین فرصت برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است؛ همچنین امیدواریم که میهمانان از این سفر و مناظر طبیعی و تاریخی اردبیل لذت برده باشند.

شهردار اردبیل با اشاره به این‌که دریاچه شورابیل به عنوان بزرگترین دریاچه طبیعی درون‌شهری کشور باید در سطح دنیا معرفی شود؛ بیان کرد: با سفرای و نمایندگان کشورها در حوزه سرمایه‌گذاری در اردبیل و دریاچه شورابیل رایزنی‌هایی داشتیم که قطعا در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

صفری عنوان کرد: مجموعه گردشگری شورابیل از تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی سرمایه‌گذران داخلی و خارجی استقبال می‌کند این مجموعه بکر با توجه به طبیعت زیبا و دریاچه طبیعی پتانسیل بسیار فراوانی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر از تمام جهان را دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در انواع شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، پارک‌های آبی، بازی‌های آبی هم‌چون موج‌سواری قایقرانی، پروژه‌های سرمایه‌گذاری خدمات پذیرایی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری تجاری خدماتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد که بدون شک این رویداد و این برنامه آغازی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شورابیل و شهر اردبیل خواهد بود.

شهردار اردبیل گفت: مجموعه کتاب «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شورابیل» با معرفی قابلیت‌های این مجموعه تدوین و به چاپ رسیده که این کتاب هم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران جهت آشنایی با ظرفیت‌های شورابیل است.

صفری گفت: مدیریت شهری اردبیل تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های شهری را آماده‌تر کند و شهر زیبای اردبیل را بیش از پیش برای میزبانی از گرشگران و مسافران آماده کند.

شورابیل

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up