• شناسه خبر : 72442
  • تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1402 - 01:54

از برج وحشت در استرالیا و تاب هوایی دردناک در چین تا غلتک آسمان در دانمارک بازوی دیوانه در آمریکا و … که سوارشدن‌شان در شهربازی دل و جرات عجیبی می‌خواهد.

رفتن به این شهربازی دل و جرات زیاد می‌خواهد

به گزارش شهرخوان، معمولا هر وقت صحبت از ترسناک‌ترین وسایل در شهربازی‌ها می‌شود، ذهن همه ما به سمت ترن‌های‌هوایی می‌رود. البته که انصافا بعضی از ترن‌های هوایی، ویژگی‌هایی دارند که بدون هیچ شک و شبهه‌ای در فهرست ترسناک‌ترین وسایل شهربازی‌های جهان قرار می‌گیرند اما وسایل دیگری هم هستند که سوارشدن‌شان دل و جرئت زیاد و عجیبی می‌خواهد. تجربه توام با هیجان بالا، ترس زیاد، ترشح آدرنالین بدون وقفه و … در وسایلی که در پرونده امروز زندگی‌سلام معرفی خواهیم کرد، دور از دسترس نیست.

گردباد شیطانی در اوهایو

این وسیله شهربازی، ترکیبی از سقوط آزاد و ترن هوایی است. در واقع ترکیبی کامل از دو وسیله بازی ترسناک است که ماجراجوترین افراد به آن علاقه دارند. این وسیله ضربان قلب شما را به شدت بالا می‌برد، چون تا ارتفاع ۶۶ متر بالا می رود و ۴۵۰ درجه را با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌چرخد.

 اسکای اسکریم در آلمان

ترن هوایی اسکای اسکریم یکی از وحشتناک‌ترین ترن های هوایی است که دارای صندلی‌های معلقی است که در حین سفر با این ترن هوایی به میزان 360 درجه زاویه شما نسبت به سطح زمین تغییر خواهد کرد و در حین استفاده از آن از حلقه‌های مهندسی شده عبور خواهید کرد و وارد حلقه‌های گوناگون و پرپیچ‌و‌خمی خواهید شد.

 «گرانش حداقلی» در تایوان

شاید غلبه کردن بر جاذبه زمین برای شما غیر قابل باور باشد ولی مهندسین تایوانی موفق شدند وسیله‌ای طراحی کنند که با غلبه کردن بر جاذبه زمین، هیجان سوار شدن به یکی از ترسناک‌ترین وسایل در شهربازی‌های جهان را چندین برابر کند و بسیاری از افراد مدعی نترس‌بودن را فقط برای سوار این وسیله شدن به تایوان بکشد! این وسیله حدود ۳۵ متر بالاتر از سطح زمین به صورت معلق قرار دارد و بر جاذبه غلبه می‌کند، پس از آن رها می شود و با سرعتی باور نکردنی به سمت زمین می‌رود. تصویر آن گویای همه چیز است!

سقوط روی تور بدون طناب در آمریکا

درست زمانی که فکر می‌کنید ترسناک‌تر از این نمی‌شود، این وسیله بدون هیچ مهاری شما را روی توری پرت می‌کند! از این ترسناک‌تر این که بدون بانجی، بدون چتر نجات، بدون بند و طناب، شما در آسمان سقوط آزاد می‌کنید و مثل قطره‌ای از فاصله 130 متری روی شبکه ایمنی توری زیر آن، چکه می‌کنید! این وسیله در شهربازی جاذبه صفر در تگزاس واقع شده است.

سقوط از ساختمان 38 طبقه در استرالیا

چه احساسی پیدا می‌کنید اگر بدانید این وسیله در شهربازی استرالیا تا ارتفاع ۱۲۹ متر که معادل یک ساختمان ۳۸ طبقه است، بالا می‌رود؟ وقتی سوار این وسیله شوید، روی ریل آن به آرامی بالا می‌روید تا به انتهای آن می‌رسید که ۱۲۹ متر ارتفاع دارد و سپس با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سقوط می‌کنید. برای ساخت این برج وحشت ۱۶ میلیون دلار هزینه شده و چهارمین وسیله شهربازی بلند در دنیاست.

 «غلتک آسمان» در دانمارک

یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل در شهربازی‌های جهان این ترن هوایی در دانمارک است که خود شما می‌توانید آن را کنترل کنید و تجربه پرواز را داشته باشید اما هیچ چیز بدتر از این نیست که شما پرواز بلد نیستید! نکته جالب درباره این وسیله بازی این است که کنترل کردن هر کابین بر عهده خود سرنشینان است و هر تصمیم اشتباهی، تکان شدیدی را به کابین خواهد داد.

دوچرخه‌سواری هوایی در ژاپن

طبق بعضی گزارش‌ها در رسانه‌های جهان، ترسناک‌ترین وسیله در شهربازی‌ها همین دوچرخه‌سواری هوایی در ژاپن است. این وسیله تنها قدرت حمل یک یا دو نفر را دارد، فقط یک کمربند دارد و در ارتفاع ۱۵ متری، کنترل این وسیله پدالی تنها به دست مسافران است. در بعضی از بخش‌های این مسیر به علت قرار گرفتن در سراشیبی، سرعت این وسیله بالا می رود و چون فرد تا چند ثانیه پیش، روی وسیله کنترل کامل داشته اما دیگر ندارد، هیجان بالاتری را تجربه خواهد کرد. در ضمن، ترمز هم ندارد.

 تاب‌هوایی دردناک در چین

وقتی اسم تاب به گوش‌تان می خورد، هرگز تصور نمی‌کنید که بیش از یک متر از زمین ارتفاع بگیرید ولی این جا، یعنی در شهربازی فانتا وایلد در شهر چینگدائو این گونه نیست. این تاب هوایی که تا فاصله 20 متری از زمین می رود و تا 150 کیلومتر بر ساعت، سرعت می‌گیرد، یکی از ترسناک‌ترین وسایل در شهربازی‌های جهان است. یکی از افرادی که سوار آن شده، درباره تجربه‌اش گفته است: «من حاضرم سوار یک هواپیمای ساخت سال ۱۹۷۰ شوم، ولی دوباره سوار این تاب هوایی نشوم.»

بازوی دیوانه در آمریکا

سوار چنین وسیله‌ای شدن، قطعا یک تجربه آزاردهنده است! این وسیله دارای یک بازوی مکانیکی عظیم است که در ارتفاع 20 متری روی لبه برج استراتوسفر در ارتفاع بیش از 275 متری قرار دارد. این بازوی دیوانه برای بیش از 5 دقیقه، شما و چندین مسافر دیگر را در هوای آزاد به جهت‌های مختلف و خیلی سریع می‌چرخاند. این وسیله کسانی را که در این آسمان خراش هستند تا جای ممکن بالا می برد و از آهسته‌‌ترین سرعت شروع به چرخاندن می‌کند و به تدریج سرعت و ارتفاع را افزایش می‌دهد.

منابع این پرونده: ایلنا، ترین‌ها، کارناوال و …



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up