• شناسه خبر : 72629
  • تاریخ انتشار : 09 خرداد 1402 - 03:59

شهردار اردبیل با بیان این‌که پل بسیج بزرگترین پروژه شهرداری اردبیل است، اظهار کرد: عملیات عمرانی پل بسیج علی‌رغم این‌که پروژه به صورت رسمی کلنگ‌زنی نشده ولی هم‌اکنون به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی رسیده است.

IMG 20230523 014321

خبرنگار: صادق پارسا

به گزارش شهرخوان، شهرداری اردبیل طرح سه بعدی پروژه تقاطع غیر همسطح بسیج (پل هوایی سابق مقابل مجتمع فدک) که در اصل طرح تبادل شاهراه های جنوب‌غربی اردبیل محسوب می‌شود، را منتشر کرد.

مواردی همچون کامل شدن رینگ کمربندی بسیج، کاهش ترافیک معابر جنوب‌غربی کلانشهر اردبیل، دسترسی آسان ورودی غربی به ورودی جنوبی شهر، دسترسی آسان در جهت توسعه گردشگری به دریاچه شورابیل، کاهش تصادفات و همچنین دسترسی آسان و متقابل به محلات، خیابان ها و شهرک های عطایی، سبلان، کارشناسان، حافظ، جانبازان، کوثر و کشاورزی از طریق ورودی و خروجی غربی اردبیل، از جمله مهمترین تاثیرات و اهداف پروژه عنوان شده است.

تقاطع غیرهمسطح بسیج علاوه بر تأثیرگذاری بسیار مطلوب بر چرخه ترافیک در سطح وسیعی از کلانشهر اردبیل، به عنوان اولین تقاطع غیرهمسطح شبدری شکل است که در سطح استان اردبیل به اجرا در خواهد آمد.

به‌ طور همزمان با شروع عملیات اجرایی ۴ پروژه تقاطع غیرهمسطح دیگر در نقاط مختلف اردبیل در واقع شاهد انقلابی در عرصه پل‌سازی هستیم که این انقلاب پل‌سازی در آینده نزدیک سیمای این کلانشهر را دگرگون خواهد کرد.

شهردار اردبیل با بیان این‌که عملیات خاک‌برداری پل بسیج آغاز شده است، گفت: پل بزرگ بسیج اردبیل با چهار لوپ خرداد کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی آن به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

محمود صفری با اشاره به پل بسیج، به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در اردبیل، اظهار کرد: پل بزرگ بسیج با چهار لوپ و با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی آن به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود این پل در سال ۱۴۰۳ افتتاح و زیر بار ترافیک برود.

محمود صفری با بیان این‌که پل بسیج بزرگترین پروژه شهرداری اردبیل است، اظهار کرد: عملیات عمرانی پل بسیج علی‌رغم این‌که پروژه به صورت رسمی کلنگ‌زنی نشده ولی هم‌اکنون به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: پل بسیج در ۷ جبهه‌ی کاری با ۹ رمپ و ۴ لوپ در حال انجام است؛ اعتبار مورد نیاز برای احداث پل ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

شهردار اردبیل به مکان اجرای پروژه و اهداف شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: پروژه پل بسیج در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی که سال‌ها به صورت ناقص باقی‌مانده بود، اجرا می‌شود. در واقع با افتتاح پل، کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل وصل خواهد شد و قطعا حجم ترافیک در میدان بسیج کاهش می‌یابد.

صفری با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود پل بسیج سال ۱۴۰۳ افتتاح و زیربار ترافیک برود؛ بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها کلنگ‌زنی بزرگترین روگذر شهری، خرداد ماه سال جاری انجام و عملیات عمرانی پروژه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: پل بسیج در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی اجرا شده و با افتتاح آن کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل وصل خواهد شد.

وی افزود: در واقع اجرای پل بسیج به روان‌سازی ترافیک در میدان بسیج کمک شایانی خواهد کرد که در حال حاضر عملیات خاک‌برداری، اجرای فنداسیون و دیواره‌های پل و کنارگذار راست‌گرد در حال انجام است.

شهردار اردبیل با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پل نیایش ادامه داد: عملیات حفاری و خاک‌برداری مسیر زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نیایش در کمتر از یک ماه به اتمام رسیده و به‌خاطر ورود مسافران به اردبیل زیر گذر این پل به صورت آزمایشی بازگشایی شد.

شهردار اردبیل ادامه داد: در راستای تسهیل در رفت‌وآمد و روان‌سازی ترافیک در تعطیلات عید نوروز، پل نیایش به‌صورت موقت بازگشایی شده است که بعد از ۱۵ فروردین دوباره عملیات عمرانی پروژه به سرعت قبلی آغاز می‌شود تا برای افتتاح آماده شود.

وی درباره عملیات اجرایی پل آقاباقر نیز گفت: با تملک ۲۴ واحد مسکونی برای احداث این پل، امیدواریم تملک ۱۶ واحد باقیمانده نیز به سرعت انجام شود تا کارفرما عملیات احداث پل آقاباقر را شروع کند.

شهردار اردبیل با اشاره به تعریض و ساماندهی خیابان ولیعصر اردبیل افزود: فاز اول ساماندهی خیابان ولیعصر سال گذشته اجرا شد و فاز دوم آن هم امسال با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

صفری در ادامه با اشاره به اختصاص بیش‌ترین میزان بودجه سال جاری شهرداری به حوزه عمران، گفت: از مجموع بودجه ۲۰۰۰میلیاردتومان ۱۴۰۲ شهرداری اردبیل، حوزه عمران سهم ۶۷درصدی دارد که تخصیص این میزان بودجه به عمران اقدامی بزرگ بوده و همچنین توجه به مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن شهر نیز در دستور کار است.

محمود صفری



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up