• شناسه خبر : 72772
  • تاریخ انتشار : 21 خرداد 1402 - 11:31

اولین نشست کمیته تخصصی میادین میوه‌ و تره‌بار و ساماندهی مشاغل کلان‌شهرهای ایران به مدت یک روز در اردبیل به‌منظور بررسی مشکلات و موانع برگزار شد.

به گزارش شرخوان، اولین نشست کمیته تخصصی میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرهای کشور با حضور میهمانانی از سراسر کشور به میزبانی اردبیل برگزار و مسائل و مشکلات حوزه میادین میوه و تره‌بار و مشاغل مزاحم شهری بررسی شد.

محمود صفری

صفری: انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج شهر و ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش کاری ماندگار است

شهردار اردبیل گفت: انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهری و ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سال‌جاری در اردبیل اجرا و این اقدامات، کاری ماندگار است.

محمود صفری در افتتاحیه اولین نشست تخصصی میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرهای کشور به میزبانی اردبیل، اظهار کرد: تمام تلاش تیم فعلی مجموعه شهرداری اردبیل اجرای برنامه‌ها و اقدامات خاص در راستای مطالبات شهروندان است که طی سالیان سال بدون پاسخ و بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با اشاره به این‌که اقداماتی سطح شهر اردبیل انجام خواهیم داد که ماندگار می‌شوند، افزود: انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهری که یکی از خواسته‌های به‌حق مردم بود بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی با تلاش‌ها در مرحله اجرایی است که قطعا با اجرای این طرح کاری ماندگار در شهر خواهیم کرد.

شهردار ادامه داد: بازار آهن‌فروشان جدید در کورائیم در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار و با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود که عملیات احداث بازار سال جاری آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و بیان کرد: ساماندهی وانت بارهای میوه‌فروش را بعد از کش‌قوس‌های مختلف امسال انجام خواهیم داد که در همین راستا قرار است بازارچه‌های روز میوه در نقاط مختلف شهر ایجاد شود.

جواد انصاری

شورای اسلامی شهر اردبیل با برنامه‌محوری همراه و همگام با شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ششمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل با برنامه‌محوری در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان همراه و همگام با شهرداری است.

جواد انصاری در مراسم افتتاحیه اولین نشست تخصصی میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرهای کشور به میزبانی اردبیل، اظهار کرد: ششمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل، با انتخاب شهردار تلاشگر و نظارت و برنامه‌ریزی به‌ دنبال کسب رضایت حداکثری شهروندان در مباحث شهری همراه و همگام با شهرداری است.

وی افزود: برنامه‌محوری در اولویت اصلی شورای اسلامی شهر قرار دارد تا بتوانیم در اقدامات موفق باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه شورا از تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که خواسته و مطالبه مردم است در کنار شهرداری بوده، تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدام شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهری پس از سال‌ها بلاتکلیفی است که در حال حاضر پیمانکار طرح نیز مشخص شده و کلنگ‌زنی بازار جدید، سال جاری با سفر ریاست جمهوری به اردبیل صورت می‌گیرد.

رویکرد شهرداری اردبیل به سمت درآمد پایدار است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید رویکرد مدیریت شهری به سمت‌وسوی درآمد پایدار پیش برود که خوشبختانه برنامه‌های شهرداری اردبیل نیز در همین راستا است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در مراسم افتتاحیه اولین نشست تخصصی میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرهای کشور به میزبانی اردبیل، اظهار کرد: باید رویکرد مدیریت شهری به سمت‌وسوی درآمد پایدار پیش برود که خوشبختانه برنامه‌های شهرداری اردبیل نیز در همین راستا است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست تخصصی میادین میوه‌ و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرهای کشور، افزود: ضروری است این نشست‌ها خروجی و دستاوردی برای مدیریت مناسب شهری داشته باشد و باید شهرداری‌ها از تجربه سایر کلان‌شهرها در مدیریت شهری استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان این‌که باید برای جانمایی و ساماندهی مشاغل فکر اساسی کرد، ادامه داد: در مبحث جانمای میادین و صنوف باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود تا در آینده دچار معضلات نشویم و برای مردم مشکل ایجاد نکنیم.

میرجعفریان به ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش و انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهری در اردبیل اشاره کرد و گفت: جهت رفاه حال شهروندان و پاسخ به مطالباتشان ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر اردبیل از سوی شهرداری جدی گرفته شده است.

مصوبات جلسه‌ بررسی می‌شود

مهدی صفری در اولین نشست تخصصی میادین میوه‌ و تره‌بار و ساماندهی مشاغل کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: اولین نشست این کمیته به مدت یک روز و با حضور روسای سازمان‌های میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل کلان‌شهرهای ایران در اردبیل برگزار و موانع و مشکلات قانونی و اجرایی حوزه میادین و ساماندهی مشاغل شهری بررسی شد.

وی افزود: نشست‌های تخصصی برگزار و ساماندهی مشاغل از جمله وانت‌بارهای میوه‌ فروش، دست فروشان و مشاغل مزاحم در شهر مطرح و ۴۰ مصوبه در این موضوعات جمع‌بندی که طی جلسه‌ای بررسی و ۵ مصوبه مهم جهت اجرا در سطح کلان‌شهرهای کشور به کمیسیون معاونین خدمات شهری کلان‌شهرهای کشور ارجاع می‌شود.

رئیس کمیته میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل کلان‌شهرهای ایران با بیان این‌که تلاش کردیم میزبانی خوبی برای میهمانان باشیم، ادامه داد: دومین نشست این کمیته چند ماه دیگر به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up