• شناسه خبر : 73054
  • تاریخ انتشار : 17 تیر 1402 - 03:35

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل:

مالیاتی ابزاری برای شفاف سازی اقتصادی است

پیام تبریک مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل روز مالیات و آغاز فرهنگ مالیاتی

مالیاتی ابزاری برای شفاف سازی اقتصادی است

پیام تبریک مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ تیرماه روز مالیات و آغاز فرهنگ مالیاتی

مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌ها به ویژه در کشورهای توسعه یافته رویکردی اصولی به تامین درآمدها و استقلال اقتصادی کشورهای جهان گشوده و دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، تامین عدالت اجتماعی و سازماندهی فعالیت‌های اقتصادی را امکان‌پذیر نموده است.

امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از مالیات در تامین هزینه های جاری بویژه در زمینه هایی از قبیل آموزش و پرورش ، امنیت، بهداشت و عمران استفاده می شود. در حقیقت ، تکیه بر منابع درون زای اقتصادی به منظور ایجاد توسعه ای پایدار در اقتصاد به یک اصل مسلم در مدیریت اقتصادی بدل گشته است.

در نظام مالیاتی نوین کشور ، کارکرد مالیات به عنوان ابزار شفاف سازی اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و برقرای عدالت اجتماعی بوده و شهروندان امروزی به مالیات به عنوان عنصری اثر گذار در نظام ساماندهی اجتماعی نگاه کرده و مشارکت گسترده ای در زمینه پرداخت آن به نمایش می گذارند.

اینجانب ضمن قدردانی و تشکر از مشارکت و همراهی فعالان محترم اقتصادی استان اردبیل،کسبه و بازاریان محترم، مسئولین محترم استانی و تلاش و مجاهدت همکاران محترم اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل جهت تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار از محل درآمدهای مالیاتی و هزینه کرد آن در استان، فرا رسیدن دهه امامت و ولایت عید سعید غدیر خم و مصادف شدن ۱۶ تیر ماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی با این ایام خجسته را به فال نیک گرفته و تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان توفیق تلاش خالصانه برای تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران را برای همگان خواستارم.

داریوش سرخانی مقدم

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up