• شناسه خبر : 73382
  • تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 - 03:23

سرمایه گذاری پیمانکار نیست بلکه شریک شهرداری است.

پروژه مسکن

مهم ترین رکنی که هم اکنون در مدیریت شهری نسبت به سرمایه گذاری در شهرها پیگیری می‌شود، این است که پروژه‌های قدیمی‌ای که با چالش روبه‌رو شده با مصالحه و تدبیر حل شود.

نگاه این است که سرمایه‌گذار پیمانکار نیست بلکه شریک شهرداری است و بردش برد مدیریت شهری و مردم است و ضررش ضرر این مجموعه.

اگر سرمایه گذاری درست صورت گیرد، در بخش شناسایی فرصت های جدید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به ویژه در موضوعات فناورانه و استارت آپی تمرکزی صورت می گیرد تا سرمایه‌گذاری صرفا بر بخش‌های تجاری و اداری متمرکز نشود.

در فضاهای گردشگری، حمل‌ونقل و حتی حوزه‌های بهداشت و درمان نیز جذب سرمایه‌گذار صورت می گیرد تا مشکلات شهری در همه بخش‌ها پیگیری و رفع شود و سرانه‌های رفاهی گردشگری بالا برود.

شهرهای ما امروز می‌توانند مهندسی ارزش ایجاد کرده و منابع پاک تامین کنند اما متاسفانه به این دلیل که درگیر اخذ مجوز از دستگاه‌های دیگر هستند، گاه سرمایه‌گذارها رغبتی برای حضور در عرصه مدیریت شهری ندارند. سرمایه‌گذاری در حوزه شهری بر اساس ابلاغیه وزارت کشور بوده و نوع آن نیز کاملا مشخص است. متاسفانه این شیوه‌‌‌نامه دارای ایراداتی است و بسیاری از شهرداری‌‌‌ها نیز نسبت به این موضوع اعتراض‌‌‌هایی داشتند که در تدوین شیوه‌‌‌نامه سرمایه‌گذاری باید کارگروهی از خود شهرداری‌‌‌ها باشد. در این خصوص ما نمی‌توانیم یک الگوی تیپ مشخص برای همه کشور داشته باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up