• شناسه خبر : 7344
  • تاریخ انتشار : 22 خرداد 1398 - 10:41

حیدری شایعات در خصوص تعطیلی و یا رکود این پروژه را بی‌اساس خواند و گفت: در هفته‌های اخیر پیمانکار طرح اقدام به خارج نمودن چندین دستگاه ماشین آلات از پروژه خلخال کلور درام کرده که با هماهنگی‌های انجام شده کلیه ماشین آلات در محور مستقر و در بازدید امروز پروژه فعال بود و اصحاب رسانه استان خود شاهد فعالیت پیمانکار این پروژه در قسمت‌های مختلف بودند.

محبوب حیدری

 

محبوب حیدری در بازدید از پروژهای شمال استان اردبیل افزود: وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نگهداری راه‌های موجود است و این نگهداری شامل علائم ایمنی، گاردریل، خط کشی، لکه گیری، روکش آسفالت، احیای کانال‌ها و رفع نقاط حادثه خیز محورهاست و وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان توسعه این راه‌هاست.

حبدری بیان کرد: به عنوان مثال در راه اردبیل به سرچم، نگهداری این راه و تمام کارها بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است اما این راه علاوه بر موضوع موجود با توجه به آمار تردد که در این محور وجود دارد که حتما باید این راه توسعه یافته و تبدیل به بزرگراه شود پس در این مقطع وظیفه اداره کل راه و شهرسازی است که در این محور هم از نظر امکان سنجی مورد مطالعه قرار دهد و هم این که بعد از مطالعات به پیوست سازمان برنامه‌ریزی کل کشور برده شود و در آنجا به عنوان پروژه ردیف‌دار ملی بشناساند و هم اینکه وقتی تمامی این کارها را انجام داد نقشه مشخصاتی برای این راه تهیه کند و در نهایت به پیمانکار واگذار شود تا به مرحله عملیات اجرایی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جاده‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شود نیروهای پلیس راه استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بحث نگهداری، تابلو ایمنی و گاردریل آن را انجام می دهند که اگر بحث ایمنی مشکل داشت اجازه استفاده و بهره‌برداری از پروژه‌ها را نمی‌دادند بنابراین جاده‌ها از بابت ایمنی و طرح هندسی هیچ مشکلی به ویژه در جنوب استان ندارند و اگر هم نقصی باشد پلیس راه اعلام می‌کند و سازمان راهداری نسبت به رفع نقص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

پروژه های راههای استان اردبیل به 1.500.000 میلیارد اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام راه‌های شریانی استان دارای ردیف ملی بوده و این موضوع مهمی در بحث توسعه راه‌های استان اردبیل است.

محبوب حیدری در جلسه بررسی پروژه‌های راهسازی در اردبیل اظهار داشت: دو سال قبل در استان در مجموع سه ردیف ملی بر پروژه‌های راه وجود داشت ولی در حال حاضر به جرات می توان گفت تمام راه‌های شریانی استان اردبیل دارای ردیف ملی است و این موضوع مهمی در بحث توسعه راه‌های استان اردبیل است.

 

جاده

 

وی گفت: برای هر تک تک پروژه‌ها در حال حاضر اعتبار و تخصیص تعریف شده است در حالی که از دو سال قبل محور اردبیل به سرچم ردیف نداشت و ما شاهد تصادفات ناگواری در این محور بودیم و این محور حتما باید به بزرگراه تبدیل شود چرا که آمار تردد این محور نشان از ضرورت این مساله دارد.

حیدری در ادامه گفت کرد: استان اردبیل اگر بخواهد تمامی بزرگراه‌های مورد نیازش را تکمیل کند در حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بنابراین اگر بخواهیم با احداث باند دوم جاده‌ها را ایمن کنیم یک برنامه چندین ساله نیاز است و با وضعیت اقتصاد کنونی به این زودی امکان پذیر نیست.

پروژه خلخال ـ کلورـ درام فعال است

به گزارش شهرخوان، محبوب حیدری اظهار کرد: پروژه خلخال ـ کلور ـ درام فعال بوده و برای اتمام این طرح ملی به 200میلیارد تومان بودجه نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از 128 نفر از عوامل شرکت جهاد نصر در پروژه خلخال ـ کلور ـ درام، گفت: این محور علاوه بر پوشش ترافیک استان موجب توسعه شهرستان خلخال و جنوب استان اردبیل و بخش شاهرود می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه راه وشهرسازی از 15 میلیارد تومان در سال 1396 به 150 میلیارد تومان در سال‌های 1397 و 1398 افزود: پروژه خلخال کلور درام 55 کیلومتر بوده که 42 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و 13 کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار دارد که قصد داریم بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان از بدهی پیمانکار طرح مذکور را پرداخت نماییم و پرداخت مابقی مطالبات نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از 128 نفر از عوامل شرکت جهاد نصر در پروژه خلخال ـ کلور ـ درام بیان داشت: این محور علاوه بر پوشش ترافیک استان موجب توسعه شهرستان خلخال و جنوب استان اردبیل و بخش شاهرود می‌شود.

 

جاده

 

حیدری شایعات در خصوص تعطیلی و یا رکود این پروژه را بی‌اساس خواند و گفت: در هفته‌های اخیر پیمانکار طرح اقدام به خارج نمودن چندین دستگاه ماشین آلات از پروژه خلخال کلور درام کرده که با هماهنگی‌های انجام شده کلیه ماشین آلات در محور مستقر و در بازدید امروز پروژه فعال بود و اصحاب رسانه استان خود شاهد فعالیت پیمانکار این پروژه در قسمت‌های مختلف بودند.

وی تصریح کرد: بیش از 150 میلیارد تومان از اول امسال از مطالبات پیمانکاران استان پرداخت شده و اعتبارات سال 1398 نیز در حوزه این بدهی‌ها پیش پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اذعان داشت: امکان‌سنجی از سوی اداره کل راه وشهرسازی در محورهای اردبیل ـ سرچم، اردبیل ـ آستارا، اردبیل ـ سراب ، اردبیل ـ مشکین شهر و اهر برای احداث بزرگراه انجام شده و تا پایان سال این مطالعات به اتمام رسیده و قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

حیدری نیاز اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای طرح بزرگراه در تمامی پروژه‌های یاد شده را بیش از 5000 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اعتبارات فعلی و منابع محدود، امکان اجرای این طرح در حال حاضر به صورت یک‌جا و در زمان سریع امکان‌پذیر نیست و با اولویت‌سنجی و بررسی‌های لازم محورهای مهم و پرتردد در اولویت اجرای بزرگراه قرار خواهند گرفت.

 

جاده

 

وی افزود: 4 طرح ملی در استان در حال حاضر وجود دارد که در مرکز و شمال استان پروژه‌های راه اردبیل ـ مشکین ـ اهر، اصلاندوز به جلفا، سه راهی صحرا، رضی و امیرکندی و کلور ـ درام بوده که یکی از محورهای مهم اداره کل راه وشهرسازی نگاه به کلیت استان در تمام مناطق استان است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان به اظهارات بعضی از افراد به صورت غیرتخصصی در حوزه تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت: تنها عامل تصادفات در محورهای شمال استان مساله راه نیست بلکه عوامل انسانی و سرعت و سبقت غیرمجاز نیز یکی از مهم‌ترین عوامل به‌حساب می‌آید.

وی میزان اعتبارات راه اردبیل ـ سرچم را بیش از 65 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش از 75 کیلومتر این مسیر بهسازی وچهاربانده خواهد شد که این محور نیز یکی از محورهای پرتردد بعد از محور آستارا ـ اردبیل است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up