• شناسه خبر : 73544
  • تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402 - 06:59

شهردار اردبیل با اشاره به بدهی‌های شهرداری اردبیل، ادامه داد: زمان تحویل شهرداری، این مجموعه ۱۵۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی و ۱۱۳ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داشت که امروز ضمن تسویه بدهی‌ها، شهرداری اردبیل صاحب چندین قطعه زمین به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان شده است.

شهرداری اردبیل صاحب چندین قطعه زمین به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان است

خبرنگار: صادق پاسا

به گزارش شهرخوان، شهرداری اردبیل گفت: توفیق الهی شد در روز خبرنگار در خدمت شما خبرنگاران بزرگوار باشیم که با کمترین مطالبه و در شرایط سخت معیشتی جهادانه مطالبات مردم را پیگیری می‌کنید و همه ما قدردان زحمات شما خبرنگاران هستیم.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل ۷۰۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در دست اجرا دارد که در سه سال آینده بخش عظیمی از هزینه‌های شهرداری را جبران خواهد کرد‌.

در راستای کاهش ترافیک شهری، میدان حکیم نظامی به چهارراه تبدیل می‌شود

شهردار اردبیل در ادامه اظهار کرد: در راستای کاهش معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر میدان حکیم نظامی به چهارراه تکمیل می‌شود.

وی افزود: این طرح تا پایان ماه جاری تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

محمود صفری تصریح کرد: با مصوبه شورای ترافیک شهرستان بعضی از میادین اصلی شهر تخریب و به چهارراه تبدیل می‌شود تا بخشی از بار سنگین ترافیک شهری کاهش یابد.

شهردار اردبیل بیان کرد: در راستای کاهش ترافیک شهری میدان حکیم نظامی در اوایل سال‌جاری تخریب شده بود که با تلاش دستگاه‌های مرتبط و شهرداری اردبیل تبدیل میدان به چهارراه انجام شد.

تفاهم نامه با چینگ های در جهت شهر می باشد

شهردار اردبیل در ادامه به تفاهم‌نامه ایجاد روابط دوستانه و مدیریت شهری میان اردبیل و چینگ‌های اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه و پیشرفت شهر، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی اردبیل، تبادل اطلاعات در زمینه چگونگی مدیریت شهری و … انجام شد و قطعا از این فرصت جهت پیشرفت اردبیل بهره خواهیم برد.

پارک میراشرف به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید

صفری گفت: بازار جدید آهن فروشان در هفته دولت کلنگ‌زنی و آغاز خواهد شد و پارک ۶ هکتاری شهدای میراشرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود صفری در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پارک میراشرف خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پارک به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: پارک ۶ هکتاری میراشرف در راستای مطالبه‌ی مردم و افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون شاهد مراحل پایانی عملیات عمرانی در پارک هستیم.

وی ادامه داد: پارک شهدای میراشرف مجهز به رینگ‌ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پارک کودک، آلاچیق‌ برج نوری، پارکینگ اختصاصی، زمین والیبال و فوتبال و … خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پارک در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و از اهالی خواهشمنديم در نگهداری فضای سبز و پارک، شهرداری را یاری کنند و حافظ اموال شهر باشند.

وی گفت: همچنین پارک ۲۰۴۰ متری طالقانی واقع در شهرک طالقانی حوزه منطقه ۴در مرحله تسطیح و زیرسازی بوده و پازل چینی و جدول گذاری پارک شروع شده که در فصل کاری امسال تکمیل و در اختیار اهالی قرار می‌گیرد.

پل بسیج سال آینده افتتاح خواهد شد

صفری به پل بسیج به‌عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری که سال آینده افتتاح خواهد شد اشاره کرد و بیان کرد: پل بسیج به طول ۸ کیلومتر با ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سال آینده افتتاح خواهد شد تا کمربندی دوم اردبیل تکمیل و بخش عظیمی از ترافیک داخل شهر کاهش یابد.

صفری در ادامه به پل نیایش اشاره کرد و گفت: زیرگذر پل نیایش آماده و هم‌اکنون زیربار ترافیک رفته که جهت بازگشایی کامل حریم پل از سمت شهرک ساحلی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

بالیخلی چای اردبیل منطقه گردشگری می شود

شهردار اردبیل از ساماندهی بالیخلی‌چای با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در کنار احیای رودخانه بالیخلی‌چای اقدامات لازم جهت تبدیل حاشیه رودخانه به مکان گردشگری انجام می‌شود.

محمود صفری در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری احیا و ساماندهی بالیخلی‌چای به عنوان شریان اصلی شهر است که در این راستا در کنار احیای رودخانه؛ ۷ کیلومتر از ابتدای رودخانه تا شهرک زرناس با نصب آب‌نماها، روشنایی و پازل‌کاری پیاده‌ راه‌های آن به‌عنوان مسیر گردشگری آماده و تحویل شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) وارد مذاکره شدیم و ساماندهی رودخانه با اعتباری بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال انجام می‌شود تا برای همیشه پرونده بالیخلی‌چای بسته شده و نیازی به فعالیت‌های ساماندهی پیوسته نباشد‌.

پارک ولایت و پارک آفتاب در مراحل پایانی

شهردار اردبیل همچنین اظهار کرد: در راستای کاهش معضل ترافیک و با مصوبه شورای ترافیک اصلاح هندسی در خیابان لاله توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری انجام شد.

وی افزود: اصلاح هندسی و تبدیل برخی میادین به چهارراه در راستای روان سازی ترافیک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی بیان کرد: پارک ولایت در خیابان ولایت در چهار قسمت هر کدام ۵۰۰ مترمربع و کل پارک به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال اجرا است که تلاش می‌شود به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

محمود صفری گفت: همچنین پارک آفتاب نیز با ۱۵۸۲متر مربع مساحت و دارای امکانات ست ورزشی و زمین والیبال در میدان ولایت به طرف میدان ایثار جنب برج آفتاب در حال احداث است.

در حاشیه آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه از مادر مرحوم رشید عبدالحسینی “خبرنگار فقید خبرگزاری رکنا در اردبیل” تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور شهردار اردبیل، رئیس شورای اسلامی شهر و خبرنگاران شهر اردبیل برگزار شد مجریان و عوامل برنامه طی سخنرانی یاد و خاطره خبرنگار فقید و بزرگوار خبرگزاری رکنا”مرحوم رشید عبدالحسینی” را گرامی داشتند و از خانواده مرحوم تجلیل به عمل آوردند.

همچنین پوستر اولین فراخوان آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای به یاد مرحوم رشید عبدالحسینی نیاری، در آئین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه با حضور شهردار تلاشگر و رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه رونمایی شد.

خبرنگاران و فعالان عرصه مجازی می‌توانند آثار خود را در قالب محتوای یادداشت و فتوتیتر و‌ یا موضوعات فرهنگ شهروندی، پیوست فرهنگی شهر، زیباسازی شهر و ایده‌ها و پروژه‌های شهری تا پایان شهریور به خانه مطبوعات و یا به @ardabilfarhangi1 ارسال نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up