• شناسه خبر : 73976
  • تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - 09:01

شما باید تعداد خاصی از دندان‌های خود را کامپوزیت کنید تا لبخند زیبایی داشته باشید.

دندان‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که در زیبایی فرد تاثیر به سزا و قابل توجهی دارند. این موضوع بر اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند شما را در جمع متمایز کند. انجام کامپوزیت ونیر یکی از راه‌هایی است که بسیاری از افراد برای زیباتر نشان دادن دندان‌های خود از آن استفاده می‌کنند. یکی از موضوعات مهم در کامپوزیت استفاده از رنگ و مواد مناسب است. در همین راستا در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را به شما گوشزد کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی رنگ و مواد کامپوزیت خود را انتخاب کنید.

169683849398

ونیر چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ رنگ و مواد برویم شاید بهتر باشد برای عزیزانی که می‌خواهند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند معنا و کاربرد ونیر را توضیح دهیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه و ساده به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که ونیر یک پوشش است که به دندان‌های شما متصل می‌گردد. جنس ونیر از مواد رزینی است که به خوبی می‌تواند نواقص دندان‌ها را بپوشاند و به آن‌ها ظاهری زیبا و جذاب ببخشد. معمولاً دندانپزشک‌ها هنگامی که شما مشکلاتی مانند لکه‌های روی دندان، دندان‌های ترک خورده و یا شکسته و… داشته باشید استفاده از ونیر کامپوزیت را به شما پیشنهاد می‌دهند. همچنین لمینت دندان نیز نوعی ترمیم زیبایی دندان است.

موضوع دیگری که در استفاده از کامپوزیت وجود دارد این است که شما باید تعداد خاصی از دندان‌های خود را کامپوزیت کنید تا لبخند زیبایی داشته باشید. به عنوان مثال معمولاً افراد 8 دندان جلویی خود که همیشه قابل مشاهده است را برای این کار انتخاب می‌کنند.

انواع رنگ‌های کامپوزیت ونیر

حال که با تعریف و کاربردهای ونیر آشنا شدید بهتر است به سراغ رنگ آن‌ها برویم. هنگامی که شما می‌خواهید یک رنگ را برای کامپوزیت انتخاب کنید باید به سراغ یک پالت رنگی بروید که از 4 بخش کلی تشکیل شده است. گروهAدسته ای به دندان‌های قهوه ای مایل به قرمز، گروهBبه دندان‌های زرد مایل به قرمز، گروهCبه دندان‌های خاکستری و گروهDبه دندان‌های خاکستری تعلق دارند. جالب است بدانید که در هر دسته ترکیب‌های متفاوتی وجود دارند که بر اساس روشنایی دسته بندی می‌شوند. به عنوان مثالB1ازB4روشن‌تر است و همین قانون در دیگر دسته بندی‌ها نیز صدق می‌کند.

 شاید برای در این جا برای شما سوال پیش آمده باشد که بهترین رنگ برای دندان‌های شما کدام است؟ در قسمت بعد سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم اما بهترین پاسخ برای این سوال این است که شما می‌توانید به راحتی از پزشک خود مشورت بگیرید. معمولاً دندانپزشک‌ها به دلیل تجربه ای که دارند می‌توانند بهترین توصیه‌ها را به شما داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب کامپوزیت ونیر

هنگامی که شما می‌خواهید رنگی برای کامپوزیت ونیر خود انتخاب کنید باید به سه عامل بسیار با اهمیت توجه ویژه ای داشته باشید. رنگ پوست، لب و دندان‌های طبیعی شما سه عامل با اهمیتی هستند که شما باید به آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین نباید از قبل یک رنگ را در ذهن داشته باشید و بر اجرای آن اصرار کنید زیرا رنگ‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارند و این موضوع می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. در نتیجه بهترین انتخاب رنگ کامپوزیت برای شما، رنگ‌هایی هستند که کنتراست کمتری با رنگ پوست و لب شما دارند. این موضوع باعث می‌شود که دندان‌های شما بسیار طبیعی به نظر برسد در حالی که اگر رنگی با کنتراست بالا انتخاب کنید درخشندگی بسیار بالایی ایجاد کرده و چهره شما را غیر طبیعی می‌کند.

بهترین برند کامپوزیت ونیر

در رابطه با مواد کامپوزیت ونیر نیر مانند رنگ آن‌ها بهترین و قابل اعتماد ترین منبعی که می‌توانید از آن مشورت بگیرید پزشک معالج شما است. اما اگر بخواهیم به صورت کلی در این زمینه به شما کمک کنیم باید گفت که موادی برای این کار مناسب است که ویژگی‌هایی مانند ظاهر زیبا و طبیعی، شکل پذیری راحت، مقاومت و استحکام بالا و قابلیت ترمیم داشته باشد. یکی دیگر از موضوعات با اهمیت در زمینه انتخاب مواد کامپوزیت این است که آن مواد با دهان و دندان شما سازگاری داشته باشند. هنگامی که شما می‌خواهید از کامپوزیت استفاده کنید یکی از موضوعات مهم سریع سفت شدن مواد آن است که باعث می‌شود زمان کمتری صرف شده و دقت کار بالاتر برود.

در همین راستا برندهای معروفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که می‌توانند به خوبی همه این ویژگی‌ها را به بهترین شکل ممکن برای شما به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال برخی از برندهای معروف ونیرM3،Biscoکه برندهای آمریکایی و سارمکو سوییس و چندین برند ژاپنی مانندGardiaدر بازار وجود دارند که محصولات با کیفیتی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

انجام کامپوزیت ونیر اسلامشهر

اسلامشهر به عنوان یکی از شهرهای بزرگ در نزدیکی تهران، ساکنین بسیاری دارد. در صورتی که شما نیز در این شهر زندگی می کنید و به دنبال انجام این نوع کامپوزیت هستید، می توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر شیدا مراجعه کنید. در این کلینیک تخصصی دندان‌های شما با بهترین کیفیت و مواد کامپوزیت می‌شوند تا از داشتن دندان‌های زیبا و باکیفیت لذت ببرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up