• شناسه خبر : 74489
  • تاریخ انتشار : 02 دی 1402 - 07:22

عضو شورای شهر اربیل گفت: در شورای دور پنجم مسئله زباله گردها که به نوعی از طریق جمع اوری زباله های خشک درامد دارند مورد توجه قرار گرفته بود، که امروز نیز این موضوع باید در بندهای قرارداد مورد توجه قرار گیرد.

زهرا قدیمی

به گزارش شهرخوان، زهرا قدیمی عضو شورای شهر اردبیل در 93 امین جلسه رسمی شورای شهر در خصوص لایحه صدور مجوز برای اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری گفت:ضرورت اجرای این طرح در شهر اردبیل با هدف حفاظت از محیط زیست و کاهش زباله شهری بر کسی پوشیده نیست . اما اجرای موفق طرح نیاز دارد تا کاملا بصورت شفاف مشخص شود آیا سرمایه گزار مورد نظر توان مالی کافی برای اجرای طرح رادارد یا خیر؟

وی با انتقاد بر عدم اطلاع رسانی گسترده در انتشار فراخوان ها برای جذب سرمایه گزار توسط شهرداری اردبیل افزود: درست است چندین بار فراخوان این طرح منتشر شده است. آیا صرفا یک مورد سرمایه گزار برای اجرای این طرح اعلام امادگی کرده است.

قدیمی با تاکید بر ساماندهی زباله گردها و بهره گیری از آنها در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند شهر ی گفت: در شورای دور پنجم مسئله زباله گردها که به نوعی از طریق جمع اوری زباله های خشک درامد دارند مورد توجه قرار گرفته بود، که امروز نیز این موضوع باید در بندهای قرارداد مورد توجه قرار گیرد.

مصوبات شورا رعایت نمی شود

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه جلسه گفت: گاها شاهد لوایح پیشنهادی از شهردار اردبیل هستیم که با مصوبات شورای شهر مغایرت دارد. اگر چنین است و قرار است به مصوبات قبلی شورا توجه نشود پس بهتر است ابتدا نسبت به لغو این مصوبات اقدام کرده و سپس لوایح در کمیسیونها بررسی شود.

وی در خصوص لایحه ای مربوط بر افتتاح حساب فی مابین شهرداری و شرکت فناور مربوطه جهت اجرای پارک حاشیه هوشمند نزد بانک شهر بمنظور فراهم کردن کارت های شهروندی که مقرر شد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون عودت شود، گفت: در ماههای اخیر مصوب شده بود تمام حسابهای بانکی شهرداری از بانک شهر خارج شود ولی امروز متاسفانه لایحه ای مجدد برای افتتاح حساب نزدیک این بانک را شاهد هستیم.

️قدیمی همچنین در خصوص راه انداز ی دوچرخه هوایی در شورابیل گفت: این طرح شاید جز سرمایه گزاریهای خاص در شورابیل باشد که منجر به ارتقای جاذبه های گردشگری باشد ولی مکان یابی آن باید درست باشد. در دور پنج شورا مصوب شد تا دستگاههای بازی جهت انتقال به ضلع جنوبی شورابیل دیگر تمدید نشود اما باز متاسفانه مجددا شاهد تمدید این دستگاهها در ورودی اصلی شورابیل هستیم که این موضوع با مصوبات قبلی شورا مغایرت دارد و امیدواریم شهردار اردبیل به این موضوعات عنایت و توجه ویژه اداشته باشد.

زباله گرد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up