• شناسه خبر : 75499
  • تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 04:20

برای تمام کودکان و مخصوصاً دختربچه‌ها، زیبا و رنگارنگ بودن لباس علاوه بر راحت بودنش بسیار حائز اهمیت است.

با نزدیک‌شدن تابستان و گرم‌شدن هوا، تمایل افراد برای پوشیدن لباس‌های خنک بسیار بیشتر از پیش می‌شود. این قضیه برای کودکان نیز صادق است؛ چرا که پوشیدن لباس‌ نامناسب در این فصل می‌تواند برای آنها نیز به‌اندازه بزرگسالان آزاردهنده باشد. والدین باید در خرید البسه برای فرزند خود علاوه بر خنک بودن لباس این فصل به‌ظاهر آن نیز توجه کافی داشته باشند.

images 1718177585 66694f31ab569

پارچه مناسب فصل تابستان

انواع مناسب پارچه برای لباس‌های تابستانی شامل نخی، کتان و ابریشم مصنوعی است. این پارچه‌ها وزن کمی دارند، خنک هستند و پوشیدن آنها در هوای گرم راحت است. از مزیت دیگر این لباس‌ها، قابلیت شست‌وشوی آسان آن‌هاست. در مقابل لباس‌هایی با جنس‌های دیگر مثل پلاستیک، پشم و… گرما را در خود حفظ می‌کنند و باعث تعریق زیاد و احساس ناراحتی کودک شما خواهند شد. همیشه لباس‌های فرزند خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از اصالت و کیفیت پارچه اطمینان خاطر داشته باشید.

رنگ مناسب لباس‌های تابستانی

همان‌طور که می‌دانید، رنگ مشکی بیشترین میزان جذب نور خورشید و رنگ سفید کمترین میزان را داراست؛ بنابراین واضح است که در فصل تابستان مناسب‌ترین رنگ‌ها برای لباس سفید، صورتی، یاسی، لیمویی و به‌طورکلی رنگ‌های روشن و شاد باشد تا کمترین میزان گرما جذب بدن شود. این رنگ‌ها معمولاً موردپسند دختربچه‌ها بوده و از خرید لباس‌های با رنگ روشن بسیار استقبال خواهند کرد.

images 1718177585 66694f31e2897

زیباترین مدل‌های لباس‌های تابستانی دخترانه

هر لباسی با جنس و رنگ مناسب که خنک هم باشد، می‌تواند در تابستان مناسب استفاده فرزندتان قرار گیرد. در این لیست زیباترین و پرطرف‌دارترین لباس‌های تابستانی دخترانه را آورده‌ایم تا بتوانید ایده‌های بهتری برای خرید لباس کسب کنید.

مدل لباس دخترانه میدی

لباس میدی یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های لباس دخترانه است که در همه تیپ‌های بدنی زیبا به نظر می‌رسد و به دلیل دارابودن قد مناسب، برای کودکان بسیار پرکاربرد است. انواع مدل لباس‌های میدی برای موقعیت‌های رسمی و استفاده روزمره کاربرد دارند. لباس‌ میدی فرزند خود را با انواع کفش کالج (کفش‌های بدون پاشنه) و یا کتانی خنک است کنید تا زیبایی آن دوچندان شود. همچنین برای استفاده در موقعیت‌های رسمی، استفاده از اکسسوری‌هایی مثل دستبند و گردن‌بند نیز استایل کودک شما را تکمیل خواهد کرد.

لباس اف شولدر (یقه‌قایقی)

این مدل لباس دخترانه تابستانی در ناحیه شانه باز بوده و دارای آستین یا چینی در ناحیه بازو نیز است. لباس اف شولدر برای موقعیت‌های رسمی مثل مهمانی‌ها یکی از گزینه‌های مناسب است که هم به‌صورت پیراهن و هم بلوز‌های روی شلوار دوخته می‌شود. می‌توانید بلوزهای اف شولدر را با یک شلوار کتان خنک با رنگ مکمل بلوز ست کنید؛ همچنین همراهی این لباس با دامن کوتاه بسیار جذاب خواهد شد. اگر می‌خواهید از اکسسوری در استایل فرزندتان استفاده کنید، گردن‌بند را پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که گردن‌بند به‌خاطر یقه خاص این لباس بسیار چشم‌نواز است.

سارافون (لباس شیفت)

این مدل لباس دخترانه تابستانی سال‌های زیادی است که طرف‌داران خود را دارد و اولین‌بار در اوایل دهه ۱۹۶۰ به‌صورت گسترده در دنیای مد عرضه شد. سارافون لباسی است که مستطیلی برش خورده و آستین ندارد. این لباس بیشتر برای افراد کشیده و لاغر توصیه می‌شود. برای انتخاب کفش در این استایل دستتان بسیار باز است؛ چرا که هم کفش‌های کتانی و هم کفش‌های پاشنه تخت برای استایل کودک مناسب هستند. در فصل تابستان برای لباس زیر سارافون، از یک تیشرت خنک نخی که ترجیحاً بدون طرح‌های بزرگ است، استفاده کنید. به‌عنوان اکسسوری، گوشواره و دستبند را برای موقعیت‌های رسمی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تیشرت

تیشرت‌ها یا همان پیراهن‌های بی یقه، لباس‌هایی بسیار رایج‌ هستند و سال‌هاست در دنیای مد و فشن حضور دارند. این لباس‌ها برای هر سلیقه‌ای مناسب‌اند؛ زیرا در طرح و رنگ‌های مختلف و متنوع تولید می‌شوند. کودکان با هر تیپ بدنی و در هر موقعیتی می‌توانند از این لباس استفاده کنند. برای موقعیت‌های رسمی از تیشرت‌های با طرح‌های کمتر و شیک‌تر استفاده کنید و برای استفاده روزمره، تیشرت‌های با طرح‌های رنگارنگ، بزرگ و برجسته انتخاب مناسبی‌اند. برای تکمیل استایل، شلوار کتان یا دامن کوتاه را طبق سلیقه خود و کودک انتخاب کنید. کفش و اکسسوری در همراهی با تیشرت هیچ محدودیتی ندارند و تقریباً می‌شود از همه نوع آنها استفاده کرد.

نکات مهم در انتخاب اکسسوری برای استایل تابستانی دختران

در دنیای مد و فشن امروز، استفاده از اکسسوری‌ها در تمام سنین رایج شده و کودکان نیز از این مقوله مستثنی نیستند. رنگارنگ بودن، درخشش، فانتزی بودن و… باعث علاقه آنها، به‌ویژه دختربچه‌ها به این اقلام گردیده است. برای استفاده از اکسسوری برای فرزند خود لازم است تا نکاتی را رعایت کنید:

  1. از اکسسوری‌های گران‌قیمت فقط در مراسمی استفاده کنید که کودکتان نزدیک به خودتان باشد. این کار از بروز خطراتی مانند دزدی جلوگیری خواهد کرد.

  2. از چند اکسسوری به‌صورت هم‌زمان استفاده نکنید. استفاده زیاد باعث محدودیت فعالیت کودک خواهد شد. نهایتاً دو اکسسوری کافی است.

  3. اکسسوری‌هایی با رنگ‌های خنثی بخرید که به‌راحتی قابلیت ست شدن با تمام لباس‌های کودک را داشته باشد.

  4. دو نوع اکسسوری برای کودکان تهیه کنید: یک نوع فانتزی و کارتونی برای مراسم‌های خودمانی و یک نوع اکسسوری ساده‌تر و شیک‌تر برای موقعیت‌های رسمی. این کار سبب می‌شود قوه درک کودک در تمایز بین محیط‌ها و شرایط بیشتر رشد کند.

  5. مزیت اکسسوری‌ها این است که با استفاده هوشمندانه از آنها، می‌توانید لباس کودک را از مراسم‌های خودمانی مانند تولد به مراسم رسمی مانند عروسی تغییر کاربری دهید. مثلاً می‌توانید یک سارافون ساده را با استفاده از یک کمربند مجلسی و درخشان، به یک لباس مجلسی تبدیل کنید.

  6. از خرید اکسسوری‌هایی که امکان خطر برای کودک دارد اجتناب کنید. مثلاً اگر کودک شما در سنی است که همچنان وسایل را به دهان می‌برد، استفاده از اکسسوری‌هایی مثل دستبند و گوشواره به‌هیچ‌وجه مناسب نیست.

  7. دختربچه‌ها علاقه زیادی دارند که شبیه مادرشان باشند؛ بنابراین اکسسوری‌های دخترانه مانند تل، گوشواره، کیف، گیره سر و… را طوری انتخاب کنید که کمی به اکسسوری‌های خودتان شباهت داشته باشد (مثلاً رنگ یکسان). این کار سبب می‌شود کودک کمتر به وسایل شما دست ببرد.

images 1718177585 66694f31ea7a0

سخن پایانی

تابستان فصلی است که علاوه بر زیبا بودن لباس، باید به‌راحتی و خنکی آن نیز توجه ویژه‌ای داشت. دختربچه‌ها در فصل تابستان دوست دارند لباس رنگارنگی به تن کنند و هم‌زمان جنب‌وجوش زیادی داشته باشند؛ بنابراین لباس و اکسسوری نباید سنگین و دست‌وپاگیر باشد. لباس‌هایی مثل میدی، اف شولدر، تیشرت و… در این فصل برای فرزند شما مناسب‌اند. در خرید این لباس‌ها، حتماً به رنگ و جنس آنها هم توجه داشته باشید تا بتوانید خنک‌ترین و راحت‌ترین لباس را خریداری کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up