• شناسه خبر : 75661
  • تاریخ انتشار : 12 تیر 1403 - 06:00

با افتتاح پل نیایش در ساکنان شهرک کارشناسان، ساحلی و آتاماشین و …. راه دسترسی به نقاط مختلف باز شده و شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.

پل

خبرنگار: صادق پارسا

پل نیایش که به تازگی سردار شهید جعفر نونهالی تغییر نام داده است با صرف اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید تا از بار ترافیکی این مسیر کاسته شود.

پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و اتصال به فاز سه شهرک کارشناسان، ساحلی و آتاماشین از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بیش از ۲۵ هزار مترمربع از اراضی واقع در محدوده اجرای پروژه نیز در این مدت مورد تملک و بازگشایی قرار گرفت.

احداث پل نیایش یکی از طرح‌های مورد نیاز و مورد مطالبه شهروندان اردبیلی بود که با هدف روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر از سمت تبریز اجرا شد و با اتصال شهرک‌های ولیعصر، کوثر و دادگستری به میدان موذن‌زاده، راه دسترسی اهالی به هسته مرکزی شهر آسان‌تر شده و شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

اردبیل تغییر کرده است

دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل از عملیات اجرایی پروژه پل شهید رئیسی واقع در شهر اردبیل بازدید کرد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش که حدود یک کیلومتر طول دارد، با اختصاص اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه آماده و با حضور وزیر کشور، استاندار و معاونان، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

محمود صفری در آیین افتتاح و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح نیایش که با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و استاندار اردبیل و مسئولان شهری در محل تقاطع غیرهمسطح نیایش (سردار شهید جعفر نونهال)برگزار شد، اظهار کرد: در کمتر از ۱۸ ماه پل نیایش تکمیل و ۱۰ شهرک مجاور از جمله شهرک‌های نیایش، ولیعصر، دادگستری و دیگر شهرک‌ها از بن بست خارج شدند، این پل در واقع نقش راهبردی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر دارد.

وی افزود: در راستای کنترل ترافیک ۱۲۰ دوربین در کنترل ترافیک شهری در سطح شهر فعال است.

شهردار اردبیل اضافه کرد: پل بسیج در طول ۱۳ به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدی رسید و ان‌شالله با ۲۰ رمپ و ۴ تقاطع غیرهمسطح، شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

دکتر احمد وحیدی در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح نیایش که با حضور استاندار و معاونان استاندار اردبیل، شهردار و مسئولان شهری برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و شهدای ۷ تیر اظهار کرد: از استاندار محترم و شهردار تلاشگر اردبیل و مسئولان شهری و استانی که در توسعه عمرانی اردبیل نقشی اساسی ایفا می‌کنند قدردانی می‌کنم چراکه توسعه‌ در اردبیل کاملا قابل ملاحضه شده است.

وی افزود: ۳ طرح بزرگ استانی از جمله ۳سد، احداث ۱۷۵ کیلومتر راهسازی سخت از جمله پل و تونل و ۳۶۵۰۰ هکتار ساماندهی سدپایاب خداآفرین نشان از تلاش و همت شبانه روزی مسئولان استانی در توسعه است.

وحیدی ادامه داد: دولت شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در مقابل دشمن و تحریم‌ها هیچ گاه ذلت را نپذیرفت و تحریم‌ها مانع توسعه در دولت شهید رئیسی نشد.

وزیر کشور با اشاره به پروژه‌های شهری از جمله پل بسیج و نیایش اضافه کرد: کارهای صورت گرفته در این مدت چهره اردبیل را تغییر داده و این نشان دهنده کار شبانه‌روزی واقعی است.

وحیدی تاکید کرد: البته این حرکت بزرگ مجاهدانه‌ای که صورت گرفته در واقع وظیفه ماست که در ذیل یک فرهنگ اصیل و مهم استقلال‌طلبی، روی پای خود حرکت کردن بدون گره زدن کارها به خارج اتفاق افتاده است.

اردبیل نیازمند تراموا را است

دکتر سید هاشمی رئیس شورای شهر اردبیل امروز در آیین بهره‌برداری از پل نیایش که با حضور وزیر کشور و سایر مسئولان استانی برگزارشد؛ت صریح کرد: ترافیک در سطح شهر اردبیل به اوج بحران رسیده است و برای رسیدن به حمل‌ونقل پایدار و کاهش مشکلات تراکم ترافیکی شهر اردبیل نیاز به همت مسئولان کشوری است.

وی گفت: شرایط کنونی اردبیل در حوزه ترافیک شهری در شأن مردم شریف اردبیل نیست وبیشتر اتوبوس‌های خریداری شده نیز تاکنون به دست ما نرسیده است که هرچند اگر هم تمام اتوبوسها را تحویل بگیریم بازهم مشکل ترافیکی شهر اردبیل حل نخواهد شد.

دکتر سیدهاشمی از وزیر کشور خواست تا نسبت به راه‌اندازی تراموا در شهر اردبیل عنایت ویژه داشته و در سال جاری با همت برای کلنگ زنی این پروژه، هدیه ای به مردم شهر اردبیل دهد.

وی افزود: با تدبیر شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل و با تعامل استاندار محترم اردبیل و فرماندار تلاشگر شاهد تحقق بالای ۹۵ درصدی بودجه مدیریت شهری در سال گذشته بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خواستار رسیدن اتوبوس‌های خریداری شده به اردبیل جهت کاهش معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up