• شناسه خبر : 9240
  • تاریخ انتشار : 15 تیر 1398 - 01:04

استاندار اردبیل گفت: اصناف و بازاریان در برهه‌های مختلف اعم از 8 سال دفاع مقدس نقشی اساسی و پایه‌ای ایفا کرده‌اند و از نقش مهم اصناف در توسعه اقتصادی استان نباید چشم پوشید.

اکبر بهنامجو

به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: اصناف و بازاریان در برهه‌های مختلف اعم از 8 سال دفاع مقدس نقشی اساسی و پایه‌ای ایفا کرده‌اند و از نقش مهم اصناف در توسعه اقتصادی استان نباید چشم پوشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در مراسم «روز ملی اصناف» که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اصناف و بازاریان در برهه‌های مختلف اعم از ۸ سال دفاع مقدس نقشی اساسی و پایه ای ایفا کرده‌اند و اکنون که در جنگ اقتصادی واقع شده‌ایم نیز باید دست به دست هم دهیم تا با برنامه‌های مدون از بحران موجود عبور کنیم.

وی افزود: دولت موظف است زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه استان را ایجاد کند و در این راستا اقدامات بسیار موثری هم‌چون تکمیل خط ریلی اردبیل به میانه با جدیت پیگیری می‌شود که تا اواخر سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل بیان کرد: پروژه خط ریلی اردبیل به پارس آباد نیز در حال مطالعه بوده و اتصال خط ریلی به جمهوری آذربایجان نیز با مشارکت طرف مقابل انجام می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: چنین حرکت‌های پایه‌ای منجر به رونق و توسعه اقتصادی استان می‌شود و در کنار آن انگیزه برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بالا می‌رود و این موارد می‌تواند در رونق تولید و ایجاد اشتغال نقش اساسی را ایفا کند.

بهنام‌جو تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مهم خصوصی سازی و واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی است که برای نمونه کارخانه نئوپان خلخال پس از واگذاری به بخش خصوصی با ۱۶۰ نفر مشغول به کار است و فاز دوم آن نیز در ماه‌های آتی عملیاتی می‌شود که اشتغال ۳۰۰ نفری را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در شمال استان نیز احداث شهرک گلخانه‌ای یکی از طرح های مهم برای توسعه استان است که در فاز اول ۳۵۰ هکتار آن آماده‌سازی شده و به چرخه تولید وارد خواهد شد و تمامی این موارد در کنار توسعه گردشگری استان اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌های استان موجب توانمندی مشاغل و مردم استان خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up