• شناسه خبر : 9726
  • تاریخ انتشار : 23 تیر 1398 - 11:20

عملیات اجرایی پروژه گردشگری آلوارس شهرستان سرعین سرعت گرفته و راه روستایی مشرف به این منطقه در دامنه‌های سبلان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

جاده

به گزارش شهرخوان، عملیات اجرایی پروژه گردشگری آلوارس شهرستان سرعین سرعت گرفته و راه روستایی مشرف به این منطقه در دامنه‌های سبلان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

عملیات اجرایی این پروژه که از سال ۹۷ بطول ۳.۲ کیلومتر شروع شده هم اکنون به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به خبرنگاران گفت: اعتبار مور نیاز جهت اتمام پروژه ۳۵ میلیارد ریال است و هدف از اجرای آن افزایش سفر گردشگران به این منطقه و توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

محبوب حیدری افزود: همچنین به منظور تسهیل مسافرت به استان اردبیل پروژه احداث جاده نیر – میانه از مسیر کریق – آرموداق که ۱۲ کیلومتر آن در حوزه شهرستان میانه و هشت کیلومتر در محدوده شهرستان نیر واقع شده، تسریع می شود.

حیدری گفت: در حال حاضر ۲.۵ کیلومتر از این مسیر زیرسازی و آسفالت شده و عملیات خاکبرداری و خاکریزی و بازگشایی بقیه مسیر نیز اجرا شده است.

 

راهسازی

وی افزود: ۲ کیلومتر از طول این مسیر تا نیمه مرداد ماه آماده آسفالت خواهد شد و ۷۵ درصد از احداث و عملیات خاکی آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: تکمیل شبکه راه‌های اصلی، تسهیل عملیات اجرایی راه‌های مواصلاتی استان اردبیل با استان‌های همجوار، کاهش قابل ملاحظه مسافت مرکز استان تا تهران، ارتقای ایمنی مسیرها به جهت نبود تونل و شیب‌های تند و دسترسی سریع به بازار از طریق راه سالم و ایمن در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی است.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up