• شناسه خبر : 902
  • تاریخ انتشار : 09 اسفند 1396 - 03:49

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

توجه به حقوق مصرف کننده رمز موفقیت تولید کنندگان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل رمز موفقیت تولید کنندگان را در گرو توجه به حقوق مصرف کننده دانست.

به گزارش شهرخوان، دکتر سید حامد عاملی همزمان با نهم اسفند ماه روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اگر بنگاه های اقتصادی و تولید کنندگان بخواهند عملکرد موفقی داشته باشند، یقیناً توجه به حقوق مصرف کننده کالا و خدمات رمز اصلی موفقیت تولید کنندگان است.

وی افزود: علت موفقیت همه بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی موفق دنیا که محصولات آنها تبدیل به برند جهانی شده است، این است که به موضوع مشتری به عنوان مهمترین رمز موفقیت توجه کرده اند و مشتری مداری برای آنها تبدیل به اصلی ترین موضوع شده است.

عاملی با بیان اینکه یک بنگاه اقتصادی و یک واحد تولیدی بدون توجه به موضوع مشتری مداری، نمی تواند به برند خود اعتبار بخشد، خاطرنشان کرد: بنگاه های موفق در زمان های طولانی برای بهبود کیفیت و قیمت کالای خود کار و تلاش می کنند و به دلیل آنکه مشتری به کالای آنها نیاز دارد، از بهبود کیفیت غفلت نمی کنند چرا که اعتماد مشتری به کالا و خدمات، مهمترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر اهمیت اعتماد مردم و سرمایه های اجتماعی، افزود: اگر مردم به کیفیت خوب کالاهای تولیدی داخل کشور اعتماد داشته باشند اهمیت این موضوع جایگاه بالاتری دارد و تولید کنندگان با اتکا به اعتماد مصرف کنندگان می توانند کارهای بزرگ انجام دهند، چرا که اعتماد و سرمایه اجتماعی در همه سطوح ارزشمند است و برای یک بنگاه اقتصادی نیز اعتماد مردم ارزش فراوانی دارد.

این مقام مسوول با تشریح اینکه موضوع مصرف کالای ایرانی باید به عنوان یک افتخار ملی و فرهنگ در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: مصرف کالای ایرانی نباید فقط در حد یک شعار باقی بماند. مردم ایران باید با این نگاه به مصرف کالای ایرانی روی آورند که محصولات ایرانی حاصل دسترنج فرزندان این مرز و بوم است واین فرهنگ باید در جامعه وجود داشته باشد که برای حمایت از تولید کنندگان داخلی مصرف کالای ایرانی در اولویت باشد و در بسیاری از موارد کیفیت کالاهای داخلی، از برخی کالاهای خارجی و بی هویت بالاتر است.

رشد 28 درصدی صادرات استان اردبیل در سال جاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه صادرات 11 ماهه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد  پیدا کرده است، گفت: امیدوارم با افزایش تولید محصولات کیفی شاهد حضور بیش از پیش تولید کنندگان ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

عاملی به ضرورت توجه به فرهنگ و جایگاه مصرف کننده در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید حقوق مصرف کننده را در چند سطح قیمت، کیفیت و خدمات مورد انتظار مصرف کننده، دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت از مصرف کنندگان یکی از مهمترین ارکان حقوق اجتماعی در هر کشوری است و در این زمینه تولیدکنندگان کالا و خدمات زمانی مجاز به عرضه محصولات در سطح بازار هستند که تمام حقوق ذینفعان و مصرف کنندگان را رعایت کرده و مسوولیت مصرف محصول خود را در بازار بپذیرند.

عاملی یادآور شد: اهمیت تشویق تولیدکنندگان به رعایت این حقوق باعث شده تا در تقویم ملی کشور، روز نهم اسفند به عنوان “روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان” نامگذاری شود و هرساله در چنین روزی بنگاه‌های کوشا در این زمینه از سوی دولت مورد تقدیر قرار گیرند.

خبرنگار: فرزاد تقی زاده

 

انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up