• شناسه خبر : 10118
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1398 - 11:04

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت شهرستان کوثر برای سرمایه گذاری در رابطه با گردشگری و بوم گردی منحصر به فرد است و وجود آبگرم و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مزید بر علت بوده است.

اکبر بهنامجو

به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل بحث توسعه اشتغال و رفع بیکاری در این استان را جزو اولویت‌های اول دولت در منطقه برشمرد.

اکبر بهنام جو در دیدار با صنعتگران و سرمایه گذاران شهرستان کوثر اضافه کرد: بحث ایجاد اشتغال در منطقه جز اولویت‌های دولت است و حضور سرمایه داران بومی برای سرمایه گذاری در منطقه نشان از تسهیل فرایند سرمایه گذاری و علاقه آنها به زادگاه خودشان است.

راه اندازی واحد تولیدی فرش در کوثر

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در منطقه و حمایت از سرمایه گذاران یادآور شد: راه اندازی چند مورد واحد تولیدی و تولید فرش در کوثر با امکانات موجود نشاط و امید به مردم منطقه برگشته است‌.

استاندار اردبیل ادامه داد: ظرفیت شهرستان کوثر برای سرمایه گذاری در رابطه با گردشگری و بوم گردی منحصر به فرد است و وجود آبگرم و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مزید بر علت بوده است.

وی توسعه آبگرم کوثر را از ضروریات بر شمرد و افزود: سرمایه گذاری در محدوده این آبگرم از قبیل احداث هتل مناسب و در شأن مسافران و مجموعه‌های گردشگری سبب افزایش اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ می‌شود.

بهنام جو آینده شهرستان کوثر را توسعه یافته ارزیابی کرد و ادامه داد: با اجرای پایاب سد گیوی و توسعه کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای صنعتی تعداد بیکاری در این شهرستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گفته وی سرمایه داران بومی شهرستان‌های خلخال و کوثر به جهت دلسوزی و عرق منطقه‌ای به شهر خود بر گشته و رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان‌ها دارند.

فرماندار کوثر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات اقتصاد مقاومتی برای هرگونه همکاری با سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up