• شناسه خبر : 10442
  • تاریخ انتشار : 07 مرداد 1398 - 10:14

استاندار اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته تعداد پروازهای استان کاهش نیافته و با روال قبلی انجام می‌شود و کاهش پروازهای اخیر به دلیل سرویس دهی ایران ایر به حجاج بوده است.

اکبر بهنام جو
به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته تعداد پروازهای استان کاهش نیافته و با روال قبلی انجام می‌شود.

اکبر بهنامجو  در نشست با مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در اردبیل اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام گرفته تعداد پروازهای استان کاهش نیافته و با روال قبلی انجام می‌شود و کاهش پروازهای اخیر به دلیل سرویس دهی ایران ایر به حجاج بوده است.

وی با اشاره به این که اردبیل شرکت‌های فرودگاهی با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح پروازها باید اقدامات لازم را انجام دهند گفت: استان اردبیل جزو استان‌های گردشگری کشور است که سالانه به خصوص در فصل تابستان میزبان خیل عظیمی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

برقراری پروازها در فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آبا

استاندار اردبیل بیان کرد: برقراری پروازها در فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد هر چه سریع‌تر میسر خواهد شد و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود شرایط موجود انجام یافته است که امیدواریم بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل نیز با اشاره به وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی گفت: ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم پروازهای خارجی را در این فرودگاه برقرار کنیم.

آمادگی زیرساخت های فرودگاهی اردبیل

سید فخرالدین هاشمی افزود: خوشبختانه زیرساخت‎های فرودگاه اردبیل آماده است و با وجودی که در AIP، زمان کاری ما 12 ساعت ثبت شده است در صورت درخواست شرکت‎های هواپیمایی در ساعاتی خارج از آن هم آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کل فرودگاه اردبیل عملیات بهسازی در حال اجرا است، گفت: با این وجود نمی‌گذاریم محدودیت‎های ناشی از اجرای این پروژه‎ها بر روی افزایش پروازها تاثیر بگذارد.

هاشمی با بیان اینکه اکنون فرودگاه اردبیل دارای سه ترمینال است که یکی از آنها در آینده‎ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‎برداری رسمی خواهد رسید، گفت: همگی این ترمینال‎ها ظرفیت لازم برای پروازهای خارجی را دارند که در صورت برقراری پروازها یکی از این ترمینال‎ها را به آن اختصاص می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پروازهای حج تمتع، حج عمره، عتبات عالیات، استانبول و پروازهای موردی به آنتالیا، باکو در فرودگاه اردبیل انجام شده است، ادامه داد: اکنون باند اصلی فرودگاه در حال بهسازی است که تا یکسال دیگر آماده بهره‎برداری می‎شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up