• شناسه خبر : 11838
  • تاریخ انتشار : 07 شهریور 1398 - 12:26

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در حاشیه عقد تفاهم‌نامه‌ بین استانداری اردبیل و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای احداث ۲هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در قالب سه شهرک در منطقه مغان، گفت: با تکمیل این شهرک‌ها تحول مهمی در اشتغال‌زایی و رونق تولید در استان ایجاد می‌شود.

گلخانه

به گزارش شهرخوان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با تکمیل شهرک‌های گلخانه‌ای تحول مهمی در اشتغال‌زایی و رونق تولید در استان ایجاد می‌شود.

ارژنگ عزیزی در حاشیه عقد تفاهم‌نامه‌ بین استانداری اردبیل و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای احداث ۲هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در قالب سه شهرک در منطقه مغان اظهار کرد: با تکمیل این شهرک‌ها تحول مهمی در اشتغال‌زایی و رونق تولید در استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: تکمیل این طرح‌ها زمینه ایجاد ۲۰هزار شغل جدید، تولید ۷۰۰هزار تن محصول با ارزش صادراتی ۳۰۰ میلیون دلار و صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را فراهم می‌کند.

واگذاری ۴۰۰ هکتار برای احداث گلخانه به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ هکتار برای احداث گلخانه به بخش خصوصی واگذار شده و هدف‌گذاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای تا سال۱۴۰۴ سه‌هزار و ۵۲۴ هکتار برنامه‌ریزی شده است.

گلخانه

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد توسعه کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌هاست تا گامی در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال در منطقه برداشته شود.

شناسایی واحدهای گلخانه‌ای شناسنامه‌دار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه شناسایی واحدهای گلخانه‌ای شناسنامه‌دار اقدام کرده و با بررسی بیشتر پیگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

عزیزی از اعطای مشوق‌های مناسب برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده تسهیلات کم‌بهره برای واحدهاست که در قالب اشتغال پایدار روستایی قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان و با کمترین سرمایه‌گذاری، بیشترین راندمان تولید و بهره‌دهی را خواهیم داشت.

عزیزی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق‌رسانی، گازرسانی و راه‌سازی از اولویت اصلی در بخش کشاورزی به‌ویژه در ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان است‌.

وی تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک و نیاز به سرمایه و تولیدات مستمر را از جمله اهداف توجه به کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل ذکر کرد.


ایجاد اشتغال با احداث شهرک های گلخانه ای



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up