• شناسه خبر : 11950
  • تاریخ انتشار : 10 شهریور 1398 - 12:25

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: با تخریب مدارس فاقد استاندارد، هیچ گونه فعالیت آموزشی در استان اردبیل در مدارس خشتی و گلی انجام نمی‌شود.

نوسازی مدرسه

به گزارش شهرخوان، مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: با تخریب مدارس فاقد استاندارد، هیچ گونه فعالیت آموزشی در استان اردبیل در مدارس خشتی و گلی انجام نمی‌شود.

تخریب دو مدرسه خشتی و گلی باقیمانده در بیله سوار

دولت لطفی در گفتگو با خبرنگاران، عنوان کرد: با تخریب دو مدرسه خشتی و گلی باقیمانده در شهرستان مرزی بیله سوار، هیچ مدرسه خشتی در استان اردبیل وجود ندارد.

وی افزود: اعتبار مدارس تخریب شده‌ای که فاقد استانداردهای ایمنی لازم بودند تأمین شده و تا مهرماه به بهره برداری می رسند.

مقاوم سازی ساختمان‌های آموزشی استان اردبیل

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل از مقاوم سازی ساختمان‌های آموزشی استان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی مقاوم و پیشگیری از حوادث علاوه بر احداث مراکز آموزشی جدید به استاندارد سازی بناها نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

لطفی یادآور شد: حدود ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی احداث شده در اردبیل با مشارکت خیران بوده که نشانگر جا افتادن موضوع توجه به حوزه آموزش در استان است.

به گفته وی شهرستان اردبیل با توجه به تراکم جمعیت نسبت به سایر شهرهای استان از کمترین سرانه فضای آموزشی برخوردار است، هر چند وجود مدارس غیردولتی باعث شده اندکی فشار از آموزش و پرورش کاسته شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در پایان دو شهرستان مشگین‌شهر و پارس‌آباد را نیز از دیگر شهرهای استان شمرد که نسبت به تراکم دانش آموزی از سرانه کمی در قبال مدارس دیگر شهرهای استان برخوردار هستند.


تامین اعتبار مدارس تخریب شده فاقد استاندار

احداث ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی اردبیل توسط خیران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up