• شناسه خبر : 2271
  • تاریخ انتشار : 01 شهریور 1397 - 01:23

  چند ماهیست که مطابق تأکید شهردار اردبیل ، حداکثر احترام به مردم و صیانت از حقوق شهروندان سرلوحه کار معاونان، مدیران و کارمندان شهرداری…

 

چند ماهیست که مطابق تأکید شهردار اردبیل ، حداکثر احترام به مردم و صیانت از حقوق شهروندان سرلوحه کار معاونان، مدیران و کارمندان شهرداری اردبیل قرار گرفته است.چند سالی است که چهارشنبه های هرهفته، در شهرداریهای مناطق ، شهردار اردبیل با مردم ملاقات میکند و به احترام حضور آنها ، از جا بلند میشود و به آنها خوشامد میگوید و مردم هم ، مشکل یا تقاضایشان را از شهرداری مطرح کرده و شهردار به صحبتهای آنها گوش میدهد تا راه حلی برای رفع مشکلاتشان پیدا کرده و یا از همکارانش کمک میگیرد تا موضوع را حل کنند. بعد از اینکه از سوی شهردار و همکارانش تصمیمی گرفته میشود همانجا با متقاضی در میان گذاشته میشود و پس از آن با احترام برای مشایعتشان بلند شده و تکریم میشود.
تاثیر این اقدام در رضایتمندی مردم مشهود است و مهمتر اینکه که مردم متوجه میشوند در انتخاباتی که شرکت کرده و شورای جدید را برگزیده اند و آنها شهردار موردنظر را منصوب کرده اند به فکر تکریم و صیانت از حقوقشان می باشند.

با این کارها مردم بدرستی درک خواهند کرد ، مدیران شهری شان که مشروعیت حضور خود را از رای آنها میدانند و در واقع به وکالت و نمایندگی مردم، اداره شهر را بر عهده دارند ، در صیانت از حقوق شان هم کوشا بوده و علاوه بر اجرای مأموریت اصلی شان در اداره شهر، از هیچ کوششی در راستای حفظ شـأن و منزلت اجتماعی شان نیز دریغ نمیکنند.

علاوه بر این ملاقاتهای هفتگی و فشرده در محل شهرداریهای مناطق، حضور در مساجد و نشستن در پای صحبتهای مردم هم ، دومین اقدامی ست که در راستای احترام و تکریم مردم انجام میشود.
این حضور با هماهنگی و اطلاع رسانی صورت می پذیرد و با مشارکت مردم پرسش و پاسخ صمیمانه ای که مجموعه مدیریت شهری اردبیل با مردم انجام می دهند ضمن پاسخگویی برای رفع مشکلات و مسائل عنوان شده تصمیم لازم نیز همانجا گرفته میشود.در این ارتباط ائمه جماعت مساجد و هییت امنای محل هم نقشی بس مهم را در ترویج فرهنگ مشارکت مردم در سرنوشتشان برعهده دارند و ایشان میتوانند با هماهنگی مجموعه مدیریت شهری با اطلاع رسانی به مردم از مجموعه اقدامات و فعالیتهای شهرداری در محدوده منطقه شان از ظرفیت معنوی مساجد هم در راستای ترویج و تاثیر مشارکت اجتماعی مردم در سرنوشت آینده منطقه و شهرشان آنها را آگاه سازند.

در نهایت این اقدامات شهردار اردبیل و مجموعه مدیریتی تحت امر باعث میشود، اولین شرط اعتماد به مدیریت شهری و بسترسازی مناسب برای مشارکت آحاد جامعه در اداره امور شهر بعنوان گزینه ای مناسب و فرهنگ سازی پاسخگو بودن مدیران در صیانت از حقوق شهروندان نهادینه شده و مردم با دلگرمی خاصی در تعیین سرنوشت شهرشان سهیم باشند.

کارشناس مسائل شهری



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up