• شناسه خبر : 24997
  • تاریخ انتشار : 31 فروردین 1399 - 05:49

امروزه با توسعه گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل می توان از استخراج ارز دیجیتال با موبایل استفاده کرد و در نتیجه این کار را با هزینه کمتری انجام داد.

بیت کوین

استخراج ارز دیجیتال به سخت افزارهای گران قیمت نیاز دارد. امروزه با توسعه گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل می توان از استخراج ارز دیجیتال با موبایل استفاده کرد و در نتیجه این کار را با هزینه کمتری انجام داد.

استخراج ارز دیجیتال از طریق موبایل

برای استخراج ارز دیجیتال اصلی ترین وسیله مورد نیاز داشتن سخت افزار می باشد. معمولا سخت افزارهایی که برای این کار استفاده می شوند، دارای قیمت بالایی هستند و شاید هزاران دلار برای خرید یک سخت افزار استخراج ارزهای دیجیتالی مورد نیاز باشد.

یکی از مواردی که در مورد استخراج ارزهای دیجیتالی وجود دارد این است که به جای سخت افزارهای گران قیمت می توان از گوشی موبایل نیز استفاده کرد.

در سال های اخیر استخراج ارزهای دیجیتال از موضوعات بسیار مهمی است که موجب جلب توجه افراد زیادی شده است. ماینرهای زیادی وجود دارند که به دنبال پیدا کردن راهی برای استخراج راحت تر ارزهای دیجیتالی بوده و می خواهند که ظرفیت را بدون استفاده از تجهیزات قدرتمند و گران قیمت به حداکثر برسانند.

برای این موضوع افراد توسعه دهنده در زمینه اپلیکیشن های گوشی برنامه هایی جهت استخراج ارزهای دیجیتالی با استفاده از گوشی های هوشمند ایجاد کرده اند و دیگر برای این کار به سرمایه گذاری های کلان نیاز نخواهد بود.

پلتفرم‌ها و دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

لازم است ذکر کنیم که در استخراج ارز دیجیتال با موبایل برای آیفون و آیپد به طور معمول نرم‌ افزارهای استخراج ارز دیجیتال متعدد، متنوع و زیادی در دسترس نیست و به خوبی ورژن های نسخه های اندرویدی دارای امتیاز بالا نیستند.

برای سیستم عامل های اندروید نرم افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال ایجاد شده اند. ولی اخیرا این نرم افزارها توسط گوگل پلی حفظ شده اند. تنها نرم افزار استخراج ارز دیجیتال الکترونیوم در گوگل‌پلی را می توان نصب کرد. برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که در این مقاله برخی از آنها را معرفی کرد.

کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتالی با گوشی اندروید

برای استخراج ارزهای دیجیتالی و خرید بیت کوین و یا فروش آن از طریق گوشی های هوشمند به پردازنده گرافیکی و تعدادی خروجی نرخ هش نیاز خواهد بود. از نرخ هش به عنوان خروجی تابع هش نیز استفاده می شود که از طریق آن گوشی موبایل امکان حل کردن مسائل پیچیده‌ استخراج را خواهد داشت.

برای مثال گوشی هایی که دارای پردازنده گرافیک NVIDIA GTX 1080 Ti می باشند، کاربر می تواند در هر ماه ۰٫۰۱۶۱۵ دلار از ۹۸۰ میلیون هش در ثانیه کسب کند. بنابراین به هر اندازه که میزان هش بالاتر باشد، امکان کسب درآمد نیز بیشتر خواهد بود.

برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل گوشی Huawei Mate 9 و سپس Samsung Galaxy Note 8 از قوی ترین گوشی های اندرویدی برای این کار هستند.

معرفی نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال

نرم افزار استخراج DroidMiner

برای استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل اپلیکیشن DroidMiner BTC/LTC/DOGE Miner  قادر است که همه‌ ارزهای دیجیتالی که در آنها از الگوریتم  استخراج sha-256 یا اسکریپت استفاده می کنند را دارا باشد. البته ممکن است از نظر کاربران این نرم افزار نیز دارای ایراداتی باشد.

نرم افزارCrypto Miner

از جمله اپلیکیشن‌ های استخراج ارزهای دیجیتالی Crypto Miner است که از الگوریتم ها و ارزهای دیجیتالی بسیاری مانند بیت کوین، لایت کوین، Monero، Helixcoin و Quarkcoin پشتیبانی می کند. البته همه ارزهای رایگان در نسخه آن وجود ندارند.

نرم‌ افزار الکترونیوم Electroneum

از جمله نرم افزارهایی که برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل به کار می رود و از نظر بسیاری از کاربران نسبت به نرم افزار قبلی یک گزینه بهتر خواهد بود، نرم‌ افزار الکترونیوم (Electroneum) خواهد بود. دانلود این نرم افزار تاکنون بیشتر از یک میلیون بار صورت گرفته و با دریافت آن نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

 

شبکه مجازی موبایل

 

اولین ارز دیجیتال الکترونیوم می باشد. برای استفاده روی موبایل نرم افزار مخصوص به استخراج الکترونیوم را راه اندازی کرده اند. کاربرانی که از این برنامه استفاده کرده اند، دارای این اظهار نظر هستند که حداکثر استخراج با استفاده از این برنامه ۵۰ هش در ثانیه خواهد بود.‌ البته نرخ هش این نرم‌ افزار تا میزان ۳۰ هش در ثانیه امکان دارد کاهش پیدا کند.‌

به‌ طور مجازی از طریق این اپلیکیشن با استفاده از تلفن همراه کاربران امکان استخراج الکترونیوم را خواهند داشت. کاربران بسیار زیادی با استفاده از این برنامه عمل استخراج الکترونیوم را انجام داده اند. ولی هنوز هم برخی از آنها اظهار می کنند در صورتی که بیشتر از ۱۰ الکترونیوم در حساب آنها باشد، امکان انتقال آنها به کیف پولشان وجود ندارد.‌

بنابراین افراد زیادی وجود دارند که حساب معلق مانده دارند. پس تیم توسعه دهنده در پی رفع این مشکل نرم افزار می باشند.

هزینه‌های لازم برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

از نظر برخی از افراد ممکن است که استخراج ارز دیجیتال با موبایل به صرفه نباشد، در اینجا به بررسی هزینه های لازم برای این کار می پردازیم‌.

برای خارج کردن ارز دیجیتال از گوشی موبایل لازم است که هزینه های این کار را نیز بدانیم. در مورد خرید تجهیزات سخت افزاری لازم برای استخراج ارز دیجیتال خرید تلفن همراه یا تبلت برای این کار دارای هزینه کمتری خواهد بود.

استخراج کردن ارز موجب مصرف برق بسیار بالا می شود و شاید دستگاه خیلی سریع آسیب ببیند. در مورد به‌ صرفه بودن میزان ارز دیجیتال استخراج‌ شده در مدت طول عمر دستگاه نسبت به قیمت خرید آن نتایج کلی وجود ندارد.

برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل هزینه خرید بسته‌ های اینترنتی همراه از موارد مهم برای هزینه این کار است. اگر قصد داشته باشید هزینه های مصرفی برای این کار را کاهش دهید برای این کار می توان تلفن‌ های همراه را به اینترنت بیسیم خانگی وصل کرد.

‌اما استفاده از اینترنت خانگی موجب می شود که دیگر امکان جابجایی را نداشته باشید زیرا برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل از طریق اینترنت خانگی شما وابسته به اینترنت Wi-Fi خواهید بود.

جمع بندی کلی

از دیگر هزینه های لازم برای استخراج ارز دیجیتال، هزینه مصرف انرژی را باید عنوان کرد. چون برای این عمل دستگاه‌ های مورد استفاده برای استخراج لازم است که به طور مرتب شارژ شوند.

از نظر کاربران زیادی با توجه به اینکه هزینه مصرف انرژی و اینترنت همراه زیاد می باشد و همچنین به علت پایین بودن قدرت محاسبات تلفن همراه کار استخراج ارز دیجیتال با موبایل چندان به صرفه نیست و بازده آن بالا نخواهد بود.

البته در آینده ما شاهد کارایی نرم‌ افزارهای تلفن‌ های همراه و تبلت ها در این مورد و پیشرفت قدرت محاسباتی آنها خواهیم بود. ولی هنوز نمی توان گفت که دستگاه موبایل یک رقیب جدی برای روش سنتی استخراج ارز دیجیتال می باشد.

برای دریافت مشاوره و خرید و فروش بیت کوین و انواع ارز دیجیتال می توانید به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه نمایید. یکی از صرافی های آنلاین معتبر در این میان، سایت دیجی اکسچنج می باشد که شما کاربران می توانید با خیالی آسوده و در امنیت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود بپردازید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up