• شناسه خبر : 25308
  • تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1399 - 06:10

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هوشمندسازی جاده‌ها اولویت‌ راهداری استان اردبیل است.

راهداری
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: افزایش ایمنی حمل و نقل یکی از اولویت‌های مهم راهداری استان است.
علی رحمتی افزود: تاکنون بیش از ۲۴۳ همایش آموزشی برای ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای توسط کارشناسان ایمنی این اداره کل در نقاط مختلف استان برگزار شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح از سال ۹۰ تا کنون ۹ هزار و ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی به همراه شبرنگ و کپسول آتش‌نشانی بصورت رایگان بین کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای اعم از موتورسواران، عابرین پیاده، ادوات کشاورزی و مدارس حاشیه راه‌ها توزیع شده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان با استفاده از رنگ سرد و گرم توسط راهداران خط‌کشی شده، بیان‌کرد: پارسال بیش از ۱۷۱ هزار متر طول شیار لرزاننده بصورت طولی و عرضی در جاده‌های استان اجرا شد.
رحمتی با اشاره به تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی اضافه‌کرد: در سال گذشته ۷۳ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۰۸ هزار متر طول درزگیری در راه‌های استان انجام شد.
وی گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم پارسال ۶۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین رانندگان استان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: سال گذشته راهداری از ۷۱۸ مورد تجاوز به حریم راه‌های استان جلوگیری کرده است.
وی افزایش ضریب ایمنی راه‌ها را در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مهم دانست و اظهارداشت: پارسال بیش از پنج هزار و ۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی و الزامی راه‌ها نصب ،مونتاژ و اصلاح شده است.
وی هوشمندسازی جاده‌ها را از دیگر اولویت‌های راهداری ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون  ۶۶ دستگاه ترددشمار برخط، ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۰ دوربین کنترل سرعت جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان اردبیل فعال است.
وی اضافه‌کرد: با تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط در ۱۱ ماه سال گذشته استان اردبیل در کاهش تصادفات برون شهری در کشور رتبه اول را کسب کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up