• شناسه خبر : 25320
  • تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1399 - 08:55

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تقارن افزایش قیمت نان با ماه مبارک رمضان عمدی نبوده است.

نانوایی
ارژنگ عزیزی در جلسه ارتقای کیفیت آرد و نان در اردبیل اظهار کرد: بعد از سال‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های نانوایان نسبت به افزایش قیمت نان اقدام شد تا گله‌مندی فعالان این بخش تا حدودی تعدیل شود.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ نان هیچ ربطی به ایام خاص ندارد، افزود: افزایش قیمت نان هیچ ربطی به ایام خاص ندارد و قرار بود از ابتدای فروردین نرخ‌های جدید اعمال شود که به دلیل درگیری کرونا این افزایش قیمت به بعد از فروردین ماه موکول شد و به هیچ وجه تقارن این افزایش با ماه مبارک رمضان عمدی نبوده است.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: قیمت هر قرص لواش با آرد یارانه‌دار با ۱۳۰ گرم به قیمت ۲۰۰ تومان، نان بربری و سنگک با وزن ۵۰۰ گرم به ۷۵۰ تومان، نان نیمه یارانه‌ای بربری و سنگک ۱,۵۰۰ تومان و فطیر با ۵۰۰ گرم ۲ هزار تومان تعیین شده است.
وی ضمن بیان اینکه دولت به هیچ وجه از این افزایش قیمت سودی نمی‌برد، خاطر نشان کرد: آرد تحویلی را پائین‌تر از نرخ گندم به واحدهای نانوایی ارائه می‌کنیم و این در حقیقت حمایت دولت از مصرف کنندگان است.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به تقویت بحث نظارتی و مکلف بودن نانوایان به ارتقای کیفیت نان عنوان کرد: هر نانوایی که کیفیت نان تولیدی را بالا ببرد سهمیه آرد بیشتری خواهد گرفت.
عزیزی با بیان اینکه فرمانداری‌ها موظفند نسبت به افزایش سهمیه آرد نانوایان فعال اقدام کرده و سهمیه آرد نانوایان متخلف را کاهش دهند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مصرف نان کاهش پیدا می‌کند که این نتیجه بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی است که به دست ما رسیده است.
وی با اشاره به مختار بودن نانوایان در تهیه آرد از کارخانه‌ها به هر میزان و پاسخگویی آنان در برابر نان تولید شده، تاکید کرد: نانوایان با افزایش نرخ نان از وزن چونه و کیفیت نان نکاهند و نسبت به جلب رضایت مشتریان اقدام کنند.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با رد شایعه افزایش قیمت سایر اقلام به تناسب افزایش قیمت نان بیان کرد: تناسبی بین نان با سایر کالاها وجود ندارد و همچنان نان ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین کالاست.
عزیزی افزود: دولت به هیچ وجه از این افزایش قیمت سودی نمی‌برد بلکه آرد تحویلی را پائین‌تر از نرخ گندم به واحدهای نانوایی ارائه می‌کنیم و این در حقیقت حمایت دولت از مصرف کنندگان است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up