• شناسه خبر : 25921
  • تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1399 - 02:22

سه سال از عمر شورای شهر پنجم سپری شد. به مناسبت روز شوراها بررسی گذرایی بر عملکرد شورای شهر خالی از لطف نخواهد بود.

شورای اسلامی اردبیل
شهروز کامجو
نزدیک به سه سال است که شورای شهر پنجم به ریاست علیرضا پوستی آغاز به کار کرده و در طی این سالها عملکرد چندان چشمگیری از خود بر جای نگذاشته است . از پل قدس گرفته تا پسماند و حوزه های فرهنگی و ورزشی و عمرانی و … همگی با وعده هایی که عنقریب منجر به افتتاح و رفع بخشی از مشکلات مردم و کاستی های شهر خواهد شد از زبان تک تک اعضای شورای شهر رسانه ای شده است .
امااکثریت غریب به اتفاق آنها صرفا وعده هایی بوده که لقلقه دهان رسانه ها گشته و در غبار روزگار سه ساله شورای شهر گم و به دست فراموشی سپرده شده است.
از اولین روزهای انتخاب شورای شهر پنجم که با شرکت حداکثری مردم در انتخابات و هزاران امید و آرزوی شهروندان رقم خورد ، دو دستگی در میان اعضای شورای شهر نیز آغاز شد .
 تقسیم اعضا به دو تیم ۶ نفره و ۵ نفره فلسفه مشورت که شوراهای شهر بر پایه آن بنا شده را زیر سایه لجبازی برد تا ۲ سال اول صرف تصویه حساب های شخصی ، جدال های لفظی و قربانی کردن مصوبه ها به پای انتقام های تیمی شود.
سال سوم شورای پنجم با بر هم خوردن تیم بندی دو سال اول و یار گیری جدید تیم ها از تب و تاب دو سال اول کاست اما بی تفاوتی و بی تعلقی منحصر بفردی را بر فضای شورا حاکم کرد .
سال آخر هم که طبق روال معمول سال انتخابات خواهد بود و ماجراهای انتخاباتی تقدم خود را بر فعالیتهای شورای شهر تحمیل کرده و هرکدام از اعضا در صدد خودی نشان دادن و جریان سازی برای جمع آوری توشه جهت مصرف در شب های انتخابات خواهند بود.
آنچه بیشتر از بقیه عجز های شورای شهر پنجم به ذوق می زند عدم استیلای تفکر و روحیه شور و مشورت برای رسیدن به بهترین تصمیم در حوزه های مختلف مدیریت شهری است .
 اعضا بر سر هر طرح و لایحه ای که در سطح کلان شهری مطرح می شود به جای واکاوی و بررسی تخصصی موضوع برای رسیدن به بهترین تصمیم با خرد جمعی، سعی می کنند در مقابل یکدیگر موضع گرفته و صرفا به نظرات یکدیگر حمله کنند.
 مفهوم و هدف طرح و لایحه ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد ، در درجه اول اعضا بر سر این موضوع تمرکز می کنند که این طرح یا لایحه از سوی چه کسی مطرح شده و بنابر رابطه ای که با مطرح کننده دارند اقدام به مخالفت یا موافقت می کنند و هر از گاهی نیز به شکل معجزه گونه ای به صورت ناگهانی از موضع مخالف صحبت کرده ولی رای موافق میدهند .
طرح ها و لایحه های مختلفی وجود دارد که  چند سال در شورای شهر اردبیل خاک می خورد اما عدم روحیه شور در شورای شهر باعث شده امورات اساسی شهر که در گرو تصویب لایحه ها و طرح های مهم است به اغما برود.
 اما طرح ها و لایحه هایی که روتین و در سطح پایین تر قرار دارند بدون واکاوی و با بی میلی اعضا درجا رای می آورد و تبدیل می شود به آماری که مایه مباهات شورا شده و به عنوان عملکرد ارائه می گردد.
اما وعده های شورای شهر همچنان به قوت خود باقی مانده و مایه نا امیدی شهروندان را فراهم کرده است . در ادامه چند وعده اعضا شورای شهر را در طول سه سال گذشته مرور می کنیم تا شورای پنجم بداند مردم و رسانه ها چندان که باب میل ایشان است فراموشکار نیستند.
 – دعوت از دانشگاهیان برای رفع معضلات شهری اردبیل .
 – پوستی:سازو کار حمایت شهرداری از تیم فوتبال اردبیل در دست بررسی است
 – کنگره جهانی سلیم موذن‌زاده در اردبیل برگزار می‌شود –
به توسعه مصادیق مرتبط با سلامت مردم و حفظ محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای را نیاز خواهیم داشت.
– پوستی: به منظور رفع گره‌های ترافیکی و روان سازی عبور و مرور وسایل نقلیه هوشمندسازی ترافیک شهر اردبیل به صورت جدی پیگیری می‌شود.
– سخنگوی شورا:اجرای طرح شهر هوشمند در دستور کار همه شهرداری‌های استان اردبیل قرار می‌گیرد.
– افسانه:سرویس بهداشتی پیش ساخته لایق اردبیلی ها نیست.
– فتحی :فرهنگسراهای اردبیل تخصصی میشود
– فتحی : تابلوهای تبلیغات و معرف اصناف ساماندهی می شود
– راه اندازی آژانس تخریب و جمع آ وری نخاله
صد ها وعده از این دست دستاور سه ساله شورای پنجم است که مجال درج همگی آنها در این فرصت امکان پذیر نیست
و این قصه سر دراز دارد…


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up