• شناسه خبر : 26121
  • تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1399 - 06:50

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در اجرای طرح نظارت بر نانوایی ها طی دو هفته گذشته نانوایی متخلف در اردبیل به علت عدم رعایت وزن چانه و اصول پخت در این استان قطع سهمیه شد.

 

نانوایی

رامین صادقی با تاکید بر اینکه تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب قیمت مصوب جدید در معرض دید عموم هستند، افزود: هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب قیمت، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پس از تکمیل پرونده تخلف گرانفروشی جهت طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود : مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، مراتب در دستور کار بازرسین سازمان قرار گرفت.
دکترصادقی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در حدود ۶۳۵ مورد بازرسی صورت گرفته،‌ تصریح کرد: پرونده واحدهای متخلف نیز تنظیم شده و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود : در جریان این بازرسی ها ۵۰ مورد پرونده تخلف نانوایی به ارزش ۷۳۳۹۹۵۰۰ ریال تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال گردید .
صادقی در ادامه تعداد تماس های مردمی با سامانه ۱۲۴ سازمان را ۵۰ مورد اعلام کرد و افزود : از مجموع گزارشات دریافتی که مربوط به نانواییها می باشد ۳۵ مورد تخلف کم فروشی ، ۱ مورد گرانفروشی ، ۳ مورد عرضه خارج از شبکه و برای ۱۱ مورد سایر موارد، پرونده تخلفاتی تشکیل گردیده .
صادقی تصریح کرد : در اجرای طرح نظارت بر نانوایی ها طی دو هفته گذشته نانوایی متخلف در اردبیل به علت عدم رعایت وزن چانه و اصول پخت در این استان قطع سهمیه شد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در پایان خاطرنشان کرد که این طرح نظارتی کماکان ادامه خواهد داشت و شهروندان عزیز از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up