• شناسه خبر : 27443
  • تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 - 07:30

در این مقاله به معرفی استان اردبیل و سفر و گردشگری در قالب تور در آن می پردازیم.

اردبیل

یکی از استان هایی که به نوعی یکی از قطب های گردشگری در ایران به حساب می آید، استان بسیار زیبای اردبیل می باشد. این استان سالانه گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند.

تنها وقتی از جاذبه های این شهر با وبلاگ آشنایی با گردشگری سرعین و اردبیل بازدید می کنید، باور خواهید کرد که چقدر کاوش و جست و جو در این شهر زیبا لذت بخش خواهد بود. اردبیل یکی از مناطق محبوب گردشگری در ایران است و همچنین در بهار و تابستان آب و هوای مطبوعی و مناسبی برای گردش و بازدید از شهر دارد.

در این تور خواهید دید که، زیارتگاه های شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ امین الدین جبرئیل از جمله جاذبه های تاریخی این شهر است.

طبیعت در اطراف این شهر بسیار شگفت انگیز است. علاوه بر این، مجتمع های بهاری و آبگرم های شهر سرعین در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل از جاذبه های تفریحی در نزدیکی اردبیل است که می تواند حال و هوای متفاوتی را به شما در تور سرعین نیز منتقل کند.

جغرافیای گردشگری اردبیل

اردبیل یکی از استان های ایران است که در شمال غربی ایران واقع شده است. مرکز استان این استان، شهر اردبیل، در کوهپایه کوه بلند سبلان واقع شده و از سطح دریا ۱۳۵۰ متر بالاتر است. مردم این شهر طی یک سال چهار آب و هوا را تجربه می کنند: آب و هوای گرم مدیترانه ایی، آب و هوای معتدل مدیترانه، کوهستانی سرد و کوهستانی معتدل.

متوسط ​​دما در اردبیل حدود ۷ درجه سانتی گراد است. میزان بارندگی سالانه این شهر ۳۲۷٫۷ میلی متر است. اردبیل در زمستان بسیار سرد و تابستان معتدل است.

اردبیل تا حدودی به دلیل جغرافیایی که دارد، جاذبه های طبیعی شگفت انگیز و جذابی دارد که مناسب سفر در فصلهای گرم سال است. همین شرایط را در سرعین نیز میتوانید تجربه کنید.

آشنایی با تاریخ اردبیل برای مسافران

اردبیل واقع در حاشیه جاده ابریشم دارای یک تمدن ۳۰۰۰ ساله است. در گذشته این شهر گذرگاه چندین کاروان تجاری و نظامی بوده که منجر به ساخت چندین کاروانسرا در این منطقه شده است.

اردبیل مرکز حکومت آذربایجان در دوره سلسله بنی امیه و مرکز قیام بابک خرمدین در زمان حکومت خلفای عباسی بود. در سال ۱۲۲۱ مغولان به اردبیل حمله کردند. در زمان های قدیم، وقتی ایران چهار استان اداری داشت، اردبیل پایتخت استان غربی آذربایجان بود.

در دوره تیموریان و صفویان، شیعیان و جنبش های سیاسی ایران از اردبیل شروع شد. علاوه بر این، بعد از مدتی اردبیل شکوفا شد و به اوج عزت و جلال خود در دوره صفویه رسید.

بسیاری از مورخان ایران پس از اسلام ساخت شهر اردبیل را به امپراطوری ساسانی نسبت داده و بر این باور هستند که این شهر قدمتی چندین ساله دارد.

اردبیل به دلیل نزدیکی به قفقاز، جورجیا و ارمنستان، در زمان باستان از جایگاه ویژه ای برخوردار بود. اردبیل در طول جنگ های ایران و روسیه تحت دوره قاجار، مقر نظامی برای مدیریت عملیات بود.

جمعیت و اقتصاد اردبیل

براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ در ایران، جمعیت شهر اردبیل ۵۲۹۳۷۴ نفر است. اکثر ساکنان این استان از طریق کشاورزی و مشاغل خدماتی درآمد خود را به دست می آورند. صنعت در رده دوم این اولویت ها قرار دارد. به دلیل بافت روستایی و عشایری استان اردبیل، صنایع دستی در این شهر باستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. فرش بافی، گیلیم، جاجیم، سوماک و بافت هایی از جمله صنایع دستی محلی اردبیل است.

چگونه می توانم به اردبیل سفر کنم؟

برای سفر به اردبیل در قالب تور میتوانید از طریق هوایی و زمینی به آنجا برسید.

به وسیله هواپیما

فرودگاه بین المللی اردبیل در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی شهر واقع شده است. زمان پرواز از تهران به اردبیل حدود ۴۵ دقیقه است. با استفاده از تاکسی فرودگاه می توانید از ترمینال فرودگاه به شهر برسید. و برنامه های بازدید از جاهای دیدنی اردبیل را شروع کنید.

با قطار

هنوز راه آهن در اردبیل وجود ندارد. راه آهن اردبیل – میانه و اردبیل – آذربایجان در حال ساخت است.

با ماشین شخصی

این شهر در ۲۱۹ کیلومتری تبریز و ۵۷۸ کیلومتری تهران واقع شده است. سفر به اردبیل با یک اتومبیل شخصی از تهران حدوداً ۷-۸ ساعت طول می کشد.

بزرگراه تهران – زنجان ، خروجی سرچم منتهی به بزرگراه خلخال – اردبیل و میدان ایثار (جنوب شرقی)

جاده تبریز – سراب به بزرگراه شهید دادمن و میدان بسیج (جنوب غربی)

جاده مشکین شهر به اردبیل منتهی به میدان وحدت (شمال غربی)

جاده رشت – آستارا منتهی به بزرگراه مقداد اردبیلی و میدان جهاد (شمال شرقی)

با اتوبوس

ترمینال مسافری اردبیل در ضلع شمالی شهر، در خیابان مقداد اردبیلی قرار دارد. چندین اتوبوس وجود دارد که از بیشتر شهرهای ایران به ویژه تهران به این ترمینال می آیند. سفر با اتوبوس از تهران به اردبیل حدود ۸ تا ۹ ساعت طول می کشد.

 

شیخ صفی

 

رزرو تور اردبیل

برای سفر به اردبیل  بهترین روش استفاده از خدمات تور می باشد. پکیج تورهای مسافرتی معمولا کامل هستند و دیگر نیازی به برنامه ریزی زمان گیر ندارد. آژانس مسافرتی مجری مستقیم می تواند پکیجی کامل از رزرو بلیط هواپیما و یا اتوبوس بهمراه رزرو اتاق در هتل های اردبیل و سرعین و در کنارش برنامه های متنوع گشت از جاهای دیدنی اردبیل را با قیمت ارزان و بصرفه برای شما تهیه کنند. بنابراین برای رزرو تور اردبیل و تور سرعین می توانید از سایت آژانس مسافرتی فارا گشت faragasht  استفاده کنید. اردبیل این شهر زیبا و باستانی دیدن و سفری به یاد ماندنی را برای شما خواهد ساخت که قطعا شما را مجبور به اقامت بیشتر در این تور می کند.

 



دیدگاه ها

  1. سمیرا کردی گفت:

    چقدر اردبیل زیباست. همیشه در بین تورهای داخلی سرعین و اردبیل جایگاه مخصوصی داشته. من تا به حال ۳ بار به این شهر ها سفر کردم. هر بار انگار دفعه اولمه. چه در اردبیل با مقبره شیخ صفی الدین چه در اردبیل با جنگل فندقلو و آب گرم های درمانی سورپرایز شدم.
    به همه پیشنهاد می کنم این سفر رو امتحان کنند به خصوص که هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی در تورها انجام می شود.
    مرسی از مطلب خوبتان. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up