• شناسه خبر : 28310
  • تاریخ انتشار : 21 خرداد 1399 - 10:01

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:فناوری و تجاری سازی گیاهان دارویی در استان اردبیل پیگیری می شود.

گیاه دارویی

مهران اوچی اردبیلی بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناوری دانش بنیان در استان اردبیل قدم‌های اساسی برای توسعه تولیدات در حوزه گیاهان دارویی برداشته شده است.

وی افزود: استان اردبیل به لحاظ تنوع اقلیمی و گیاهی از قطب گیاهان دارویی کشور محسوب می‌شود که جهاد دانشگاهی اردبیل در خصوص فناوری و تجاری سازی این محصولات گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از فعالیت ۱۶ شرکت واحد فناوری مرکز رشد در استان اردبیل خبر داد و افزود: از این واحدها ۳ واحد به شرکت دانش بنیان تبدیل شده که این ۱۶ واحد با ۳۲ ایده فناورانه در استان اردبیل مشغول هستند.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: ۳ محصول شرکت‌های دانش بنیان استان اردبیل توانستند کد اخلاق پزشکی دریافت کنند تا در توسعه فناوری استان این مراکز رشد در کنار دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

وی از حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان اردبیل از نظر آزمایشگاهی، کمک هزینه، معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، مشاوره‌های علمی، حضور در نمایشگاه‌ها و حضور در کنفرانس‌های ملی و بین المللی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین از بسته بندی استاندارد محصولات تولیدی در استان خبر داد و افزود: بسته بندی محصولات تولیدی در استان یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی در استان است که یکی از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه این مشکلات را برطرف می‌کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up