• شناسه خبر : 28343
  • تاریخ انتشار : 22 خرداد 1399 - 01:49

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها در جامعه ناشی از عدم اطلاعات کافی حقوقی مردم در مواجهه با مسائل حقوقی است.

ناصر عتباتی

ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه شورای قضایی استان افزود: یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی استان بر افزایش آگاهی‌ها و دانش حقوقی مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود اعم از صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی متمرکز شده است.

وی با اشاره به روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی در راس قوه قضاییه اظهارداشت: ورود و اهتمام جدی ایشان به مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف موجب ایجاد امیدواری در بین مردم شده و وظیفه همه ماست تا با تلاش مضاعف در خدمت‌رسانی به مردم این امیدواری ایجاد شده را تقویت کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان به آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: یکی از آثار و برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ایجاد تحولات ساختاری در کل کشور از جمله در دستگاه قضایی است که بر مبنای فقه و قضای اسلامی بنا نهاده شد و تمام شئون آن بر اساس آن معیارها قرار گرفت.

او افزود: در کنار اینکه شاهد قوه قضاییه علمی و پویا و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هستیم، آثار و برکات و تاثیرات قوه قضاییه در قوای دیگر نیز به خوبی نمود پیدا کرده است.

عتباتی اظهارداشت: ایجاد امنیت پایدار و استاندارد در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مسلما با ورود جدی و تاثیرگذار قوه قضاییه محقق شده است.

او گفت: دستگاه قضایی در کنار انجام وظایف و رسالت های خطیر خود از جمله رفع اختلاف و خصومت در بین مردم و احقاق حق در کمک به تحقق جامع سیاست های کلی نظام نقش‌آفرینی می‌کند.

رییس شورای قضایی استان اردبیل همچنین از قضات و کارکنان تشکیلات قضایی استان که با تعهد و با نگاه مسوولانه و با وجود بسیاری از مشکلات در راستای خدمتگزاری به مردم شبانه‌روزی و جهادگونه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up