• شناسه خبر : 29367
  • تاریخ انتشار : 05 تیر 1399 - 05:28

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عدالت خواهی اولویت اساسی دستگاه قضائی اردبیل است.

ناصر عتباتی

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و تحرک و پویایی ایجاد شده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، تقویت خدمت‌رسانی به مردم و نیز امیدواری ایجاد شده در جامعه، اظهار کرد: همه این تحولات مسؤولیت قضات و کارکنان تشکیلات قضایی را دوچندان می‌کند تا در راستای این امیدواری ایجاد شده در بین مردم، بیش از پیش تلاش نمایند.

وی افزود: مسلماً کارکرد صحیح قوه قضاییه در کشور، عامل اصلی پیشبرد امور در همه دستگاه‌ها و نهادها در ارائه خدمت بهینه به مردم است؛ همچنان که ورود جدی دستگاه قضایی به بحث حمایت از سرمایه‌گذاری توانسته است همکاری، همدلی و هماهنگی کلیه مجموعه‌های دخیل در امر تولید و اشتغال را در رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری فراهم نماید.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه بسیاری از بزهکاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی، معیشت محور بوده و ناشی از فقر و بیکاری است، تأکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری به منظور رونق بخشیدن به امر تولید و اشتغال از عوامل موثری است که می‌تواند از بروز این مشکلات در جامعه پیشگیری نماید.

وی عدالت‌خواهی و فسادستیزی را دو شاخصه مهم دستگاه قضایی برشمرد و ادامه داد: برخورد همه جانبه و قاطعانه دستگاه قضایی با فساد یکی دیگر از عواملی است که در جامعه، ایجاد امیدواری نموده است.

عتباتی موفقیت دستگاه قضایی استان در انجام وظایف و رسالت‌های خود را مرهون همکاری عموم مردم و هماهنگی و تعاملات با  کلیه دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح  کرد: قطعا هر چه هماهنگی‌ها و همکاری‌ها در امر مبارزه با فساد بیشتر باشد، به همان میزان در سالم‌سازی مراودات اجتماعی و تحقق عدالت در جامعه و نیز پیشگیری از وقوع بزهکاری و جرایم موفق خواهیم بود.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان در امر مبارزه با جرایم و برخورد با فساد هیچگونه مماشاتی نداشته و با متخلفین و مجرمین با قاطعیت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اذعان داشت: با وجود کمبود نیروی انسانی به‌ویژه قاضی، دادگستری استان در بسیاری از حوزه‌ها عملکردهای بسیار مطلوب داشته و موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up