• شناسه خبر : 29389
  • تاریخ انتشار : 05 تیر 1399 - 07:07

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: سیره فرهنگی و سیاسی امام رضا(ع) باید در جامعه نهادینه شود و در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها سیره تربیتی آن امام همام تبیین شود.

مهدی ستوده

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با بیان ضرورت توجه به آموزه‌های اخلاقی امام رضا (ع) در جامعه، عنوان کرد: سیره فرهنگی و سیاسی امام رضا (ع) باید در جامعه نهادینه شود و در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها سیره تربیتی آن امام همام تبیین شود.

وی افزود: توجه به سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) محدود به دهه کرامت نباشد و باید در تمامی ایام سال مورد توجه دست اندر کاران فرهنگی جامعه قرار گیرد چرا که این دهه می‌تواند به فرصتی برای جمع بندی و ارائه گزارش سالانه فعالیت‌های ما در ترویج فرهنگ رضوی تبدیل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل تصریح کرد: حرم مطهر امام رضا و حضرت معصومه به عنوان مرکز تمرکز عاشقان امامت و ولایت در کشور ما بسیاری از آثار و برکات معنوی را به همراه دارد و معنویت و آرامش را به دلدادگان خود هدیه می‌کند.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به آثار تربیتی امام رضا (ع) در جامعه عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره بر تربیت و نهی امت اسلامی از منکرات در تلاش بودند و لذا آثار این تربیت‌ها امروز نیز مشهود است و می‌بینیم و می‌شنویم که غالب کسانی که گرفتار معصیت می‌شوند و یا در دام اعتیاد می‌افتند در حرم امن امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با خدای خود عهد می‌بندند که کارهای گذشته را ترک گویند و به سیره امام رئوف و امام مهربانی‌ها توسل جویند.

وی افزود: با توجه به دلدادگی مردم علی‌الخصوص جوانان به امام رضا (ع) و احاطه آن امام همام بر قلب‌های بندگان خالص خدا، لذا باید از این فرصت برای الگو سازی و تبیین خصوصیات اخلاقی و سیره امام رضا (ع) استفاده کنیم و مسائل تربیتی امام رضا (ع) را جهت کاستن از ناهنجاری‌ها در جامعه نهادینه کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل‌ با تاکید بر ضرورت الگوگیری از سیره رضوی بیان کرد: امام رضا (ع) در مورد مدیریت صحیح خانواده فرمودند: «نزدیک‌ ترین شما به من در روز قیامت، خوش خلق‌ترین و مهربان‌ ترین آن‌ ها نسبت به خانواده‌ اش است» که با توجه به این روایت، خوش اخلاقی و مهربانی با اهل منزل از راه‌هایی هست که می‌توان در جهت اصلاح سبک زندگی از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام ستوده، امام هشتم را به عنوان انسانی کامل در تمام جهات علمی معرفی کرد و افزود: علاوه بر این‌که حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در مسائل تربیتی و اخلاقی و روانشناختی سرآمد بودند، از نظر پزشکی نیز صاحب نظر بودند و امروزه شاهد استفاده مردم از طب‌الرضا و توصیه‌های بهداشتی آن امام بزرگوار هستیم.

وی تصریح کرد: در واقع سیاست و حکومت در دیدگاه اهل بیت همان ادامه جریان هدایت بشریت به سوی خیر، فضیلت و سعادت محسوب می‌شود و بدیهی است پیروی از طریق اهل بیت، تنها راه نجات و رستگاری بشریت است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up