• شناسه خبر : 30991
  • تاریخ انتشار : 24 تیر 1399 - 09:50

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: کمک‌های خیرین به ایتام در استان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشته است.

محرومیت

رضا توحیدی افزود: در سه ماه اول امسال حامیان طرح “اکرام ایتام” و “محسنین” در استان اردبیل بیش از ۳۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت تکفل و فرزندان معنوی خود کمک کردند.

او با بیان اینکه ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین بیش از سایر مددجویان نیازمند رسیدگی هستند، افزود: در این مدت حامیان بیش از ۲۶ میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب ایتام و فرزندان خانوارهای تحت حمایت واریز کرده‌اند.

توحیدی با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد ریال از کمک‌های حامیان نیز به صورت غیرنقدی در اختیار ایتام قرار گرفته، اظهارداشت: حامیان نیکوکار علاوه بر کمک‌های نقدی ماهیانه به صورت غیرنقدی هم مانند تهیه لوازم‌تحریر، پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن، درمان و کمک‌های فرهنگی به فرزندان معنوی خود کمک می‌کنند.

او بیان کرد: هزار و ۸۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد از کمک‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی حامیان طرح اکرام ایتام و سه هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان اردبیل نیز در قالب طرح محسنین از حمایت‌های حامیان بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح محسنین با هدف دستگیری از فرزندان خانوارهای تحت حمایت دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار اجرا می‌شود، افزود: این نهاد تلاش می‌کند با کمک نیکوکاران مشکلات اساسی این افراد برطرف شود.

توحیدی ادامه داد: هم‌ اکنون تعداد کل حامیان استان ۲۷ هزار نفر است و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها بخش مهمی از نیازهای اساسی ایتام و نیازمندان رفع می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up