• شناسه خبر : 31564
  • تاریخ انتشار : 30 تیر 1399 - 03:06

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: ساماندهی رودخانه بالقیلوچایی که در وسط شهر اردبیل قرار گرفته وضعیت مساعدی ندارد و باید با همکاری آب منطقه‌ای این امر سامان یابد.

یعقوب هاشمی
هاشمی خاطرنشان کرد: اعضای شورای استان اردبیل با دعوت از مدیران استانی سعی دارند تا در کنار آشنا شدن با مسئولیت‌ها و ماموریت‌های آنها خواسته‌ها و مطالبات منطقه‌ای را نیز مطرح کرده و بیان کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مطالعات و اجرای طرح‌های آب منطقه‌ای ضرورت دارد الزامات زیست محیطی و همچنین ابنیه‌های تاریخی مورد توجه قرار گرفته تا فضای تخریب و تهدید سرمایه‌های انسانی و تاریخی برای نسل‌های آینده شکل نگیرد.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی از مناطق روستایی در تنگنای توسعه‌ای با مشکلات و آسیب‌هایی روبرو هستند که با مطالعات جامع در این زمینه می‌توان در کنار رفع این آسیب‌ها به تقویت نظام توسعه‌ای و عمران و آبادانی آنها کمک کرد.
هاشمی با اشاره به انجام مطالعات جامع و راهبردی آب در استان در سال گذشته تصریح کرد: تدوین این برنامه نشان می‌دهد که ما در افق ۲۵ سال آینده با چه شیوه‌ها و راهکارهایی درصدد جبران کسری آب و تامین منابع در این حوزه هستیم.
وی به وضعیت نگران کننده منابع آب در کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: باید با روش‌های مدرن در تجدید منابع آب تلاش کنیم تا نسل‌های آینده به دلیل کمبود منابع آب دغدغه و نگرانی در این حوزه نداشته باشند.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ضرورت اجرای همزمان طرح‌های پایاب و سدسازی را برای جلب رضایت کشاورزان و زارعین یادآور شد و بیان کرد: عملیات احداث پایاب سد گیوی با همکاری بانک عامل شروع شده و امیدواریم با بهره‌برداری از آن کشاورزان منطقه به کشت انواع محصولات آبی بپردازند.
هاشمی با اشاره به وضعیت بالیقلوچایی و گذر این رودخانه از وسط شهر گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته لایروبی و ساماندهی رودخانه انجام شده اما به دلیل ضعفی که در نگهداری آن به ویژه در مسیر زرناس مشاهده می‌شود چشم‌انداز خوبی برای گذر این رودخانه از شهر اردبیل وجود ندارد و قابل تصور نیست که بهتر است آب منطقه‌ای با همکاری شهرداری در زیباسازی این مسیر و بهسازی حریم رودخانه اقدام کنند.
وی موضوع فرهنگسازی در مصرف درست و بهینه منابع آب را نیز یادآور شد و بیان کرد: ما آمادگی داریم تا با راهکارهای مختلف به ویژه تعامل و ارتباطی که با مردم داریم ضرورت مصرف درست آب و استفاده صحیح از این منبع خدادادی را گوشزد کرده و در این زمینه پیام‌رسان شرکت آب منطقه‌ای باشیم.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با راهکارهای درست و اقدامات موثری که شرکت آب منطقه‌ای در ماه‌های گذشته انجام داده شاهد کاهش تنش‌های آبی در سطح شهرها و روستاهای استان باشیم و به معنای واقعی از حقابه استان در ارس و قزل اوزن دفاع کرده و آن را مورد صیانت قرار دهیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up