• شناسه خبر : 32670
  • تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399 - 07:26

حجت الاسلام والمسلمین دکترستوده، اظهار کرد: مقوله فرهنگ به‌عنوان بزرگ‌ترین نیاز جامعه بشری است و عامل اصلی پویائی، نشاط و تداوم حیات جوامع می‌باشد.

مهدی ستوده

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ستوده، اظهار کرد: مقوله فرهنگ به‌عنوان بزرگ‌ترین نیاز جامعه بشری است و عامل اصلی پویائی، نشاط و تداوم حیات جوامع می‌باشد. مبحث حوزه فرهنگ به‌عنوان مهمترین عامل در توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و انسانی و اخلاقی کشور در کانون توجه صاحب نظران، اندیشمندان و نخبگان قرار گرفته است.

وی افزود: با تبیین رابطه فرهنگ با رفتار اجتماعی می‌توان تأثیر فرهنگ را بر رفتار اجتماعی مدنظر قرارداد. پس فرهنگ این استعداد را داشته و دارد که با خصلت و ویژگی‌هائی که دارد به شناخت شناسی و درون کاوی آن بپردازد. فرهنگ می‌تواند رفتار اجتماعی جامعه را هدایت و ساخت و ساز نماید.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل تصریح کرد: مشکلات فرهنگی اگر به موقع علاج و درمان نشود سبب بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعدد می‌شود که نمونه آن را می‌توان در جامعه و استان اردبیل مشاهده کرد که به طور مثال افزایش میزان طلاق، افزایش سن ازدواج، سرقت، ربا و.. همه ریشه فرهنگی دارند که به موقع شناسایی و علاج نشده‌اند.

دکترستوده با اشاره به یکی از چالش‌های فرهنگی مهم در استان اردبیل و کشور بیان کرد: متاسفانه شاهد رشد چشم‌گیر گرایش به فرهنگ غربی هستیم و اکنون در مواردی مشاهده می‌شود که فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی شده است که این یک موضوع بسیار مهم بوده که باید از دید متخصصان و کارشناسان فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: فرهنگ و اعتقادات ما دو اصل مهم دارند که به هم دیگر تنیده شده‌اند اما اکنون متاسفانه شاهد هستیم که بحث‌های اعتقادی در جامعه کمرنگ شده و از این‌رو این سوال مطرح می‌شود که متولیان فرهنگی چه علاجی برای این معضلات فرهنگی اتخاذ کرده‌اند؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up